دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه اعلام کرد:

از مجازات حبس در زندان بایستی به صورت محدود استفاده شود/ انعقاد تفاهم نامه همکاری برای استفاده از رای کار و اشتغال زندانیان

۱۳۹۸/۰۷/۱۵ - ۱۵:۴۷:۲۲
کد خبر: ۹۰۸۵۶۶
از مجازات حبس در زندان بایستی به صورت محدود استفاده شود/ انعقاد تفاهم نامه همکاری برای استفاده از رای کار و اشتغال زندانیان
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: تفاهم نامه همکاری رای کار و اشتغال زندانیان به جای برخی از مجازات ها انعقاد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در کرمانشاه، جلسه تفاهم نامه رأی کار با سازمان جهادکشاورزی،سازمان زندان ها وسازمان بهزیستی با دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه بعد از ظهر امروز در  سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه برگزار شد.

محمد حسین صادقی در این جلسه با توجه به ایام اربعین و تردد زائران امام حسین(ع) از استان کرمانشاه، اظهارداشت: بایستی از همه ظرفیت ها  برای امنیت ورفاه زائران استفاده کنیم.

صادقی افزود: مجازات زندان را بایستی برای کسانی که آزادی آنها مخل نظم جامعه باشد، استفاده شود. و از مجازات های حبس به صورت محدود استفاده شود و از خدمات عام المنفعه که پیشگیری را شامل می‌شود استفاده شود.

این مسئول با اشاره به اینکه متوالی این امر بنیاد تعاون است، از ارفاق دیگری از زندانیان جرائم خرد خبرداد، که در این طرح زندانی با انجام کار در مکان معرفی شده دستمزد هم دریافت می کنند و سعی شده حرفه ای هم بیاموزند. و اگر لازم باشد از خدمات آنها به صورت مهارت آموزی استفاده شود.

صادقی به مردم اطمینان دارد زندانیان کار جرائم خرد دارند و به امنیت جامعه ضرر نمی رسانند،  افراد با  جرائم سنگین و خشن شامل این طرح نمی شوند.

دادستان عمومی و انقلاب استان در بخش دیگری از سخنانش گفت: مرحله چهارم پرداخت به مالباختگان گلیم وگبه به زودی آغاز می شود.

صادقی افزود: تا امروز 80 میلیارد تومان به مالباختگان پرداخت شده و در مرحله چهارم 40 میلیارد تومان به مالباختگان پرداخت می‌شود که از 2600نفر مالباخته باقی مانده 2200 نفر از دور خارج می شود.

در ادامه بیگلری مدیرکل زندانهای استان اظهار داشت: بخشی از کارهای اداره زندان ها ایجاد اشتغال برای زندانیان است.

بیگلری افزود:طی دو سال گذشته 18 کارگاه داخل زندان کرمانشاه احداث شده است، بالغ بر 500 نفر داخل زندان ایجاد اشتغال شده است.

بیگلری افزود: ایجاد اشتغال برای زندانیان نیروی کار ارزانی است و حق بیمه جذب شدگان از طرف امور زندانها پرداخت می‌شود.

دکتر فاطمه رضوان مدنی در این جلسه با اشاره به اینکه بهزیستی یک دستگاه حمایتی است، اظهارداشت: لازم است به افرادی که به هر علت زندانی شده اند، امکاناتی داده شود در آمد زدایی داشته باشند.

رضوان مدنی افزود: با معرفی این افراد به بهزیستی ما به عنوان مددجو به آنان برابر ضوابط خدمات رسانی خواهیم کرد.

در ادامه جلسه، ریاست جهاد کشاورزی اظهارداشت: در حوزه جهاد کشاورزی ضرورت دارد همه مشارکت کنند.

نوربخش حاتمی افزود: زندانیان کار در قالب یک شرکت شخصیتی قرار داد بسته شود، چه بسا بتوان خدمات بیشتری در جهاد کشاورزی به این افراد داده شود و  در صورت امکان پس از گذراندن دوران حبس جذب درستاد استان یا شهرستان بشوند.

لازم به ذکر است در این جلسه تفاهم نامه ها امضاء شد.

 

 

نظر شما