در روز جهانی کودک؛

به امنیت و آرامش کودکان بیشتر از قبل بیندیشیم!

۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۵:۰۴:۳۱
کد خبر: ۹۰۹۰۷۵
به امنیت و آرامش کودکان بیشتر از قبل بیندیشیم!
پرورش و تربیت کودکان به عنوان اساسی ترین مسأله ی اجتماعی برای ساختن آینده ای سرشار از سعادت و نشاط، از مهم ترین مسائل در هر کشوری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از البرز، 8 اکتبر یا 16 مهرماه هر سال به عنوان روز جهانی کودک نام گرفته است؛ روزی که در آن والدین، مربیان و دست اندرکاران تربیت و پرورش کودکان، به روش های ساختن دنیایی بهتر برای کودکان می اندیشند.

در دنیا، سازمان های گسترده ای به منظور پرورش صحیح جسم و جان کودکان به وجود آمده اند و مطالعات وسیعی در این خصوص به انجام رسانده اند.

دلیل این امر، اهمیت پرورش و تربیت کودکان به عنوان اساسی ترین مسأله ی اجتماعی برای ساختن آینده ای سرشار از سعادت و نشاط در هر کشوری است.

پدر و مادر که نخستین مربیان کودک محسوب می شوند، مسئولیت دشواری بر عهده دارند؛ زیرا آنها پرورش دهنده ی اصلی کودک هستند و باید ابتدا اخلاق و فضایل اخلاقی را در خود شکوفا سازند و به تبع آن، این فضایل را در کودکان خود ایجاد کرده و رشد دهند.

کودکی که در فضایی آکنده از خوشبختی و محبت رشد کند، فضایل اخلاقی را از والدین خود بیاموزد و به صورت دیداری با این فضایل آشنا شود، در نهایت خواهد توانست جامعه ی خویش را به سمت و سوی سعادت سوق دهد.

یادآوری روز کودک، فرصت خوبی است تا در خصوص رفتار خود با کودکان خویش عمیق تر شویم و به راهکارهایی بیندیشیم که شادمانی و امنیت را در کودکان تقویت می کنند.

مؤسس و مدیر مجتمع آموزشی مشفق در کرج نیز در این خصوص می گوید: بهترین چیزی که  برای کودکان از همان سال های ابتدایی زندگی لازم است، امنیت و آرامشی است که باید در میان پدر و مادر حاکم باشد تا بچه ها در یک بستر آرام زندگی کنند.

مه بانو سامری که حدود 25 سال است که در حوزه ی آموزش و پرورش فعالیت می کند، ادامه می دهد: امنیت، بزرگ ترین هدیه ای است که کودکان تنها از دستان پر مهر و محبت والدین خود دریافت می کنند و در صورتی که در مسیر آرام و امن زندگی قرار گیرند، می توانند این آرامش را به جامعه و دوستان و آموزگاران و در نهایت به دبیران و اساتید خود انتقال دهند.

وی، عشق و علاقه به تربیت و ایجاد احساس امنیت در جامعه ی کودکان را دلیل اصلی حضور و فعالیت خود در حوزه ی آموزش و پرورش دانسته و بیان می دارد: اگر کودکان ما احساس امنیت و آرامش را درک کنند، تا پایان عمر خویش به اصطلاح شارژ آرامش داشته و خواهند توانست این احساس را به دیگران و نسل های ۀینده نیز منتقل نمایند.

گفتنی است مجتمع آموزشی مشفق در کرج، شامل مقطع ابتدایی پسرانه و مقطع ابتدایی و دبیرستان ( دوره اول و دوره دوم) دخترانه و آموزشگاه کنکور و آموزشگاه علمی و تقویتی برای دختران می باشد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز