معصومه حسنی خوانساری در گفت و گو با برنا کرمانشاه:

برای عادت به مطالعه باید از کودکی پایه گذاری شود

۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۰۹:۲۷:۳۷
کد خبر: ۹۰۹۲۹۲
برای عادت به مطالعه باید از کودکی پایه گذاری شود
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه گفت: در کنار بخش های کتابخانه بخشی را با عنوان بخش کودک داریم، زیرا همیشه شعار ما این بوده که اگر بخواهیم که مطالعه به یک عادت تبدیل شود باید از همان کودکی این مسئله پایه گذاری شود.

معصومه حسنی خوانساری مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا در کرمانشاه اظهار کرد: ساخت کتابخانه مرکزی از سال ۸۶ شروع شد و تا سال ۹۱ حدود ۲/۵میلیارد در این خصوص هزینه شد که به ۳۲درصد پیشرفت فیزیکی رسید، از سال ۹۱ به دلیل عدم اعتبار مالی این پروژه کاملا متوقف شد و این مسئله تا سال ۹۷ ادامه داشت. با پیگیری های انجام شده و همت مسئولین ارشد استان، آقای استاندار، معاون سیاسی امنیتی و فرماندار محترم حدود ۳/۵میلیارد تومن سال گذشته اعتبار به آن اختصاص پیدا کرد. این بودجه را هزینه کردیم و پیشرفت ۳۲درصدی را به ۶۰ درصد رساندیم.

خوانساری اضافه کرد: هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و تمام کارها به درستی در حال انجام است. امسال نیز به همت فرماندار محترم که تشکر ویژه ای از این بزرگوار داریم حدود ۱/۵ میلیارد اعتبار کنتر گذاشته شده و امیدواریم تخصیص آن هم کامل شود. ولی اگر بخواهیم یک برآورد کامل از هزینه های ساخت کتابخانه مرکزی داشته باشیم حدود ۲۰ میلیارد تومن اعتبار نیاز داریم که این کتابخانه را تجهیز و راه اندازی کنیم. دبیر کل ما سال گذشته در سفری که به کرمانشاه داشتند تفاهم نامه ای را با استاندار امضا کردند، که آقای استاندار برای ادامه ی ساخت این پروژه ۳ میلیارد کمک کنند و ۲ میلیارد تومن نهاد عمومی کتابخانه های ‌‌کشور تقبل کنند و ۲ میلیارد تومن هم از وزیر ارشاد  دریافت کنند اگر از نظر بودجه تعمین باشیم به یاری خداوند و کمک مسئولین پروژه ی ساخت این کتابخانه حدودا تا دوسال دیگر به پایان میرسد.

خوانساری در رابطه با حال کتابخوانی در استان کرمانشاه بیان کرد: با توجه به اینکه ۷۲هزار نفر عضو فعال در کتابخانه های کرمانشاه داریم نشانگر این امر خوشایند است که حال کتابخوانی در این استان  خوب است و حدود ۲/۵درصد از این اعضا کتابخوان فعال هستند و این اتفاق خوشحال کننده است، سعی ما براین است که برنامه هایی را در کتابخانه های عمومی برا تشویق افراد به کتابخوانی داشته باشیم که آنها را به سمت کتاب سوق دهیم، این فعالیت ها شامل: فعالیت های فرهنگی، نشستهای کتابخوانی، این نشست ها را داخل مدارس پیاده میکنیم که به سه حالت تخصص پیدا کرده: نشست کتابخانه ای یا تحلیل و بررسی کتاب، نقل کتاب، عصر کتاب. این ها نمونه ای از  فعالیت هایی میباشد ‌که در راستای آشنایی مردم با خدمات کتابخانه های عمومی انجام شده است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در پایان افزود:  ما در کنار بخش های کتابخانه بخشی را با عنوان بخش کودک داریم، زیرا همیشه شعار ما این بوده که اگر بخواهیم که مطالعه به یک عادت تبدیل شود باید از همان کودکی این مسئله پایه گذاری شود. بخش های مناسبی دایر کردیم، در کتابخانه هایی که فضا و زیر بنای مناسب دارند ما این بخش ها را به صورت کاملا مستقل دایر کردیم و کتابخانه های که فضای محدودتری دارند در حد یک یا دو قفسه کنار سایر بخش های کتابخانه ها یک بخش ویژه را بنا کردیم و کتابخانه هایی که اصلا فضا ندارند در حد یک یا دو قفسه کتاب کودک جدا قرار دادیم. فعالیت هایی خوبی هم در این مورد صورت گرفته، سعی کردیم در کتابخانه فضا سازی مناسبی را برای کودکان به صورت شاد و مفرح و یک بخش جذاب را داشته باشیم.

انتهای پیام / ک

نظر شما