به همت موسسه پیشگامان تمدن نوین و معاونت فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل

ایستگاه آموزش پیشگیری از پوسیدگی دندان ایجاد شد

۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۱۳:۰۰:۱۶
کد خبر: ۹۰۹۴۸۷
ایستگاه آموزش پیشگیری از پوسیدگی دندان ایجاد شد
به همت موسسه پیشگامان تمدن نوین اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل و با همکاری انجمن علمی دانشجویی دندانپزشکی و به مناسبت روز جهانی آینده‌ای بدون پوسیدگی، ایستگاه آموزشی ۳ روزه با محوریت پاسخ به سوالات مردم و آموزش بهداشت دهان و دندان در سطح شهر اردبیل، برگزار شد.

به گزارش برنا، سیامک احدزاده، دبیر موسسه پیشگامان تمدن نوین، در این خصوص گفت : این برنامه شامل ۲ بخش کودکان و بزرگسالان برگزار شد ؛ در این غرفه‌ها سه نوع بروشور تحت عناوین آموزش بهداشت دهان و دندان که شامل روش‌های صحیح مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، همراه با آموزش عملی توسط دانشجویان دندانپزشکی، دندانپزشکی زیبایی که شامل روش‌های مختلف درمان زیبایی در دندانپزشکی و بروشور آموزش نحوه مسواک زدن به کودکان توسط والدین و توضیح مسائل بهداشتی دهانی و دندانی در مورد دندانهای کودکان و اهمیت دندانهای شیری به والدین ارائه شد.

 
او گفت: همچنین بخش کودکان شامل سرگرمی‌هایی با محوریت اهمیت حفاظت از دندان‌ها و آموزش مسواک زدن به کودکان و کاهش مصرف شیرینی جات و خوراکی‌های مضر جهت فرهنگ‌سازی در راستای آینده‌ای بدون پوسیدگی دندان، بود.
 
احدزاده افزود: همزمان بخشی تحت عنوان "من همیار دندانپزشکم" نیز در کنار اطلاع‌رسانی در حال دایر بود که در این غرفه کودکان با پوشیدن روپوش دندانپزشکی و استقرار در کنار یونیت ، از نزدیک با ماهیت کار دندانپزشکی آشنا شده و نوعی حساسیت زدایی و حس خوشایند نسبت به دندانپزشکی را تجربه کرده و با دریافت کارت‌های طراحی شده مخصوص به عضویت این کمپین در آمدند.
احدزاده در آخر از حمایت های ویژه شفیعی، مدیر کل امور اجتماعی استانداری، نگاهی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان، لطف اللهیان شهردار اردبیل و داد خواه معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بخاطر حمایت های ویژه این نمایشگاه تشکر کرد.
در این غرفه‌ها همچنین به سوالات دندانپزشکی مردم، توسط دانشجویان و اساتید دندانپزشکی پاسخ داده شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز