رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز:

طرح شناسایی و ساماندهی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب پیگیری می شود

۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۱۸:۳۰:۱۶
کد خبر: ۹۰۹۶۹۲
طرح شناسایی و ساماندهی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب پیگیری می شود
رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز گفت: طرح شناسایی و ساماندهی واحد های صنفی فاقد پروانه کسب، استفاده از تجربه و توان پرسنل اداره نظارت بر اماکن عمومی در ساعات اداری و شیفت استراحت آنها و دیگر موضوعات مرتبط با جدیت و دقت دنبال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از البرز، بهروز حصاری در همایش پلیس، امنیت و اصناف که در محل باشگاه میلاد شهر کرج برگزار شد، گفت: برگزاری این همایش فرصت کوتاهی را فراهم می آورد تا جامعه صنفی با وظایف خود در تامین و برقراری امنیت اجتماعی بیشتر آگاه شوند و ضمن مرور عملکرد خود و مجموعه نیروی انتظامی، راهکاری های همکاری مشترک را که با هدف پیشبرد اهداف عالیه تدوین شده اند، مرور کنند.

او ادامه داد: خانواده بزرگ اصناف کرج دربرگیرنده ۲۵ درصد جمعیت شهری و یکی از بزرگ ترین و تاثیر گذار ترین بخش های جامعه است که می توانیم با برنامه ریزی و اعمال روش های مشارکت جمعی، از توانمندی و ظرفیت ویژه آنها در جهت تامین امنیت و انضباط اجتماعی استفاده بهینه کنیم.

حصاری افزود: در همین رابطه و با توجه به اهمیت و نقش امنیت و فضای کسب و کار، موضوع اخذ مجوز از کمیسیون نظارت بر سازمان های صنفی استان البرز با هدف انعقاد تفاهم نامه میان اتاق اصناف و بنیاد تعاون ناجا در دستور کار هیات رئیسه اتاق اصناف قرار گرفته است.

این مسئول یادآور شد: طی این تفاهم نامه، طرح شناسایی و ساماندهی واحد های صنفی فاقد پروانه کسب، استفاده از تجربه و توان پرسنل اداره نظارت بر اماکن عمومی در ساعات اداری و شیفت استراحت آنها و دیگر موضوعات مرتبط با جدیت و دقت دنبال خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر اساس ارزیابی های بعمل آمده، بسیاری از تخلفات حوزه صنفی شامل، قاچاق کالا، احتکار، کم فروشی، ارائه کالاها و اقلام بی کیفیت و ... در واحد های صنفی فاقد پروانه کسب صورت می گیرد که امیدواریم اجرای دقیق تفاهم نامه مذکور، بخش قابل توجهی از مشکلات این حوزه را برطرف کند.

 

نظر شما