در بازدید معاون اقتصادی وزیر امور خارجه از بازارچه کیله سردشت

تلاش برای رسمی شدن نهایی مرز کیله

۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۱۵:۳۸:۴۳
کد خبر: ۹۰۹۹۲۴
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در سردشت حضور یافت و از بازارچه مرزی کیله بازدید کرد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، علیرضا انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در سردشت حضور یافت و از بازارچه مرزی کیله بازدید کرد.

در این بازدید که فرماندار سردشت و جمععی از اعضای شورای اداری حضور داشتند، دکتر خضری نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستانهای سردشت و پیرانشهر و دکتر سیوانی مدیرکل امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی به همراه جمعی از کارشناسان این حوزه دکتر انصاری را همراهی کردند.

همچنین هیئتی متشکل از سرکنسول ایران در سلیمانه، فرماندارمنطقه راپرین، فرماندار و ریاست گمرک شهر قلعه دیزه و نماینده سرکنسول ایران در اربیل در قالب هیئتی، ازعراق وارد بازارچه شدند و در بازدید و جلسه ای که برگزار شد حضور یافتند.

هدف اصلی این بازدید و جلسه ای که در ادامه آن برگزار شد رایزنی و هماهنگی طرفهای ایرانی و عراقی برای تسریع در رسمی شدن مرز کیله و راه اندازی پایانه مسافری دراین معبر بود.

در این جلسه پیشنهادات و نظرات کلیه حاضران مطرح شد و قرار بر این شد رایزنی های نهایی هم از طرف تهران و هم از جانب اقلیم کردستان با بغداد برقرار شود و تایید نهایی رسمی شدن مرز کیله از طرف مقامات عراقی نیز ابلاغ گردد.

دولت جمهوری اسلامی در مصوبه ای که در هیئت وزیران به تصویب رسید مرز کیله را به عنوان یکی از مرزهای رسمی جدید در کشور معرفی کرد و برای نهایی شدن این موضوع منتظر تصمیم و ابلاغ رسمی شدن آن از سمت بغداد است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز