استاندار آذربایجان غربی در نشست روسای اتاق های بازرگانی سراسر کشور:

حل مشکلات اقتصادی نیازمند همفکری با بخش خصوصی است

۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۱۶:۳۹:۳۴
کد خبر: ۹۰۹۹۲۹
حل مشکلات اقتصادی نیازمند همفکری با بخش خصوصی است
استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: حل مشکلات اقتصادی کشور نیازمند توجه، تعامل و همفکری با بخش خصوصی است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری در نشست روسای اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور در ارومیه، نقش اتاق‌های بازرگانی و بخش خصوصی را در توسعه اقتصادی بسیار پراهمیت دانست و افزود: امروز تمام ارکان نظام بر این اعتقاد هستند که حل مشکلات اقتصادی کشور نیازمند توجه به بخش خصوصی و همچنین تعامل و همفکری بیشتر با این بخش است.

وی گفت: دولت تدبیر و امید نیز در تمامی تصمیمات اقتصادی خود با بخش خصوصی هم‌فکری دارد.

شهریاری همچنین گفت: کشور امروز بیش از هر زمان دیگری برای استقلال اقتصادی و متضرر شدن کمتر از تحریم ها به کارآفرینی نیاز دارد و در این بین اتاق های بازرگانی با ظرفیت هایی که دارد می تواند در خلق چنین محورهایی موثر عمل کند.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه اشتغال را جزو اصلی ترین دغدغه های دولت عنوان کرد و گفت: توسعه اشتغال و رفع بیکاری، نیازمند جذب سرمایه گذاری است و اتاق های بازرگانی بعنوان پارلمان بخش خصوصی می توانند اثرگذاری جدی در زمینه جذب سرمایه گذاری داشته باشند.

شهریاری با تاکید بر ضرورت تقویت ارتباط بین بخش خصوصی و نخبگان افزود: اتاق های بازرگانی می توانند بسترساز استفاده از ظرفیت نخبگان در بخش خصوصی باشند که لازمه این کار تهیه بانک اطلاعاتی نخبگان و معرفی توانمندی های آنان به بخش خصوصی است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود آماری از وضعیت اقتصادی و اشتغال استان ارائه کرد و گفت: صادرات استان در ۶ ماهه سال جاری از مرز ۱ میلیارد دلار گذشته و پیش بینی می کنیم تا پایان سال به ۲ میلیارد دلار برسد.

شهریاری افزود: در شاخص فضای کسب و کار نیز آذربایجان غربی در پاییز و زمستان سال گذشته، رتبه دوم و در بهار سال جاری رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

وی به کاهش نرخ بیکاری در استان نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان از ۱۵.۰ درصد در تابستان سال گذشته به ۸.۶ درصد در تابستان سال جاری رسیده و بر اساس این گزارش آذربایجان غربی در میان استان های کشور بیشترین کاهش نرخ بیکاری را داشته است.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه اظهار کرد: مدیریت آذربایجان غربی همواره به نقش آفرینی بخش خصوصی در توسعه اعتقاد داشته و در همین راستا امروز شاهد حضور سرمایه گذاران مختلف از سایر استان ها در آذربایجان غربی هستیم.

شهریاری در پایان از تلاش های رئیس و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی ارومیه در برگزاری منظم جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و پیگیری مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی  استان قدردانی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز