وزیر صنعت، معدن و تجارت:

کشور در تولید لاستیک خودکفا می‌شود

۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۱۵:۱۹:۳۹
کد خبر: ۹۰۹۹۷۵
کشور در تولید لاستیک خودکفا می‌شود
وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: با فعال شدن خطوط توسعه واحدهای لاستیک‌سازی، کشور در تولید لاستیک به خودکفایی می‌رسد.

به گزارش برنا،رضا رحمانی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی فاز دوم کارخانه آرتاویل تایر اردبیل افزود: در حال حاضر در چهار استان کشور چهار واحد لاستیک‌سازی  طرح‌های توسعه‌ای خود را اجرا می‌کنند.

وی گفت: این واحدها از ۱۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با  ورود آنها به فاز تولید، کشور در تامین لاستیک خودکفا می‌شود.

رحمانی با بیان اینکه کارخانه آرتاویل تایر اردبیل هم‌اکنون ۳۰ درصد از نیاز لاستیک کشور را تامین می‌کند، افزود: این کارخانه نیز فاز دوم خود را تکمیل کرده و در سفر رئیس‌جمهوری به استان به بهره برداری می‌رسد.

او با اشاره به اقدامات انجام گرفته در استان در خصوص راه‌اندازی واحدهای تولیدی گفت: اردبیل یکی از استان‌های نوظهور در عرصه صنعت در سال‌های آینده خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه این استان در حوزه معدن نیز دارای ظرفیت‌های غنی است، بیان کرد: در مطالعات انجام شده در پهنه‌های معدنی استان رگه‌های مس  شناسایی شده و باید اقدامات لازم برای استفاده بهینه از این ظرفیت انجام شود.

رحمانی با بیان اینکه استان اردبیل از نظر  صنایع سنگین از شاخص‌های پایینی برخوردار است، اظهار داشت: راه‌اندازی واحدهای آرتاویل‌تایر، کامیون‌سازی و نئوپان خلخال از جمله واحدهایی هستند که با توسعه آنها شاخص صنعت در استان ارتقا می‌یابد.

رحمانی برای بازدید از واحدهای تولیدی استان و نشست با فعالان اقتصادی روز پنجشنبه به اردبیل سفر کرد. وی در این سفر از واحدهای تولیدی اردبیل ، خلخال ، کوثر و مشگین‌شهر بازدید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز