درددل‌های یک باغدار جویباری:

چرا هیچ مسئولی به فکر کشاورز نیست؟

۱۳۹۸/۰۷/۱۹ - ۰۵:۰۵:۰۷
کد خبر: ۹۱۰۰۱۱
چرا هیچ مسئولی به فکر کشاورز نیست؟
یک باغدار جویباری گفت: چرا هیچ مسئولی به فکر کشاورز نیست؟

به گزارش خبرگزاری برنا از جویبار؛ «یک‌سال شه نارنگی باغ دله زحمت بکشیمی به امید اینکه امروز وره بروشیم شه زن و وچه پلی خجالت نکشیم، اما الان خریدار ندارنه، خواهش کمبه امه حرف ره به گوش مسئولین برسندین»

این درد و دل یک باغدار مرکبات جویباری است. باغداری که با هزار امید و آرزو در سرما و گرما، زیر باران و آفتاب سوزان در باغ زحمت کشید. کود حیوانی و شیمیایی را از فروشنده با قرض و چک خرید. به مهندس فروشنده سموم وعده پرداخت پول پس از فروش نارنگی پیش‌رس را داد و فکر همه چیز را کرد جز مگس مدیترانه‌ای؛ این اواخر از پس مگس مدیترانه‌ای بر نیامد.

خودش می‌گوید: دو برابر دستور کارشناسان کشاورزی تله و چسب گذاشتم، سمپاشی کردم اما انگار نه انگار. 50 درصد محصول من بر اثر این آفت از بین رفت اما درد بدتر از آن این است که الان هیچ خریداری برای مرکبات نیست.

این باغدار ادامه می‌دهد: تمام تلاشی که خودم در این باغ را می‌تونم بی‌خیال بشم اما جواب فروشنده سموم و کود رو چه جوری بدهم؟

با سوز دل می‌گوید: چرا هیچ مسئولی به فکر کشاورز نیست؟ آقای فرماندار! جناب استاندار! شما که نماینده عالی دولت در شهرستان و استان ما هستید شما چرا به فکر من کشاورز نیستید؟

photo_2019-10-10_16-03-16

photo_2019-10-10_16-03-10

نظر شما