مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اردبیل ;

ایجاد پنج هزار و ۶۵۶ شغل در بخش‌های گردشگری، صنایع دستی، کشاورزی و صنعتی روستاهای اردبیل

۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۲:۳۳:۳۷
کد خبر: ۹۱۰۵۴۹
ایجاد پنج هزار و ۶۵۶ شغل در بخش‌های گردشگری، صنایع دستی، کشاورزی و صنعتی روستاهای اردبیل
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اردبیل گفت: در ۲ سال اخیر پنج هزار و ۶۵۶ شغل در بخش‌های گردشگری، صنایع دستی، کشاورزی و صنعتی روستا‌های این استان ایجاد شده‌است.

به گزارش برنا،علی رحیمی‌زاد، مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اردبیل گفت: برای تحقق این میزان اشتغال در مجموع ۲ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۲ هزار و ۴۱۸طرح اشتغال پایدار توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

او اظهارداشت: بیشترین اشتغال در بخش کشاورزی با ۱۹ درصد در شهرستان مشگین‌شهر و کمترین آن در سرعین به میزان سه درصد ایجاد شده است.

مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل بیان کرد: هم‌اکنون تمامی روستا‌های بالای ۱۰ خانوار استان دارای برق،۸۸ درصد خانوار روستایی دارای انشعاب گاز و ۵۵ درصد دارای شبکه آب آشامیدنی سالم و بهداشتی می‌باشند.

رحیمی‌زاد تعداد روستا‌های زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی را ۹۷۸ روستا ذکر کرد و گفت: همچنین ۳۰ روستای استان دارای خانه‌های ورزش روستایی است.

او ادامه داد: هزار و ۲۹ روستا دارای طرح هادی،۴۸ روستای مدنظر گردشگری،۱۲ روستای هدف گردشگری و بهره‌مندی ۸۵۰ روستا از خدمات اینترنت از جمله اقدامات انجام شده در استان است.

رحیمی‌زاد افزود: راه‌اندازی شبکه دهکده هوشمند شامل (ایجاد فروشگاه‌ها، جاذبه‌های گردشگری، نیازمندی‌های محلی، صنایع دستی، خدمات گردشگری و کسب و کار‌های محلی) در روستا‌ها، راه‌اندازی استارت‌آپ و ایده‌های کسب و کار روستایی با استفاده از فن‌آوری روز در روستاها، جمع‌آوری اطلاعات جامع روستایی در قالب نرم‌افزار Gis و به هنگام سازی داده‌ها و تولید نقشه‌های روستایی، شناسایی و مطالعه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های روستا‌ها در زمینه ایجاد اشتغال پایدار و توسعه پایدار روستایی به‌منظور رفع محرومیت زدایی و مهاجرت معکوس به روستا‌ها، پوشش بیمه‌ای ۴۷ درصدی روستاییان و عشایر در صندوق بیمه اجتماعی و ایجاد کارگاه‌های تولیدی از دیگر خدمات ارائه شده در روستا‌های استان اردبیل است.

مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل گفت: پارسال ۳۰۰ میلیارد ریال و امسال هم ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های عمرانی به دهیاری‌های استان پرداخت شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز