مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی لرستان:

پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی به یک هزار و ۱۵۶طرح در لرستان

۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۵:۰۲:۲۷
کد خبر: ۹۱۰۷۰۹
پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی به یک هزار و ۱۵۶طرح در لرستان
علی آشتاب گفت: یک هزار و ۱۵۶ طرح اشتغال روستایی استان با ظرفیت پنج هزار فرصت شغلی، موفق به دریافت تسهیلات شده‎ اند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ آشتاب روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد : از زمان آغاز پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی طی ۲ سال گذشته تا کنون ۲۱۵ میلیارد و ۱۸۴ میلیون تومان وام پرداخت شده است.

اوافزود:  بسیاری از این تسهیلات در جلسات کارگروه اشتغال استان تصویب شده  وامسال در این راستا ۶۴ مصوبه با برگزاری هفت جلسه تایید شده و مابقی نیز در حال پیگیری هستند.

آشتاب تصریح کرد:  از این تعداد ۴۲ مصوبه معادل ۶۵.۶ درصد اجرایی شده است و در این جلسات علاوه بر تصویب تسهیلات، مواردی همچون اجرایی کردن مشوق های ابلاغی دولت، یارانه دستمزد، مشاغل خانگی و معافیت بیمه سهم کارفرمایان پیگیری شد.

به گفته او  این جلسات با موضوع توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایر با هدف توسعه روستاها و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها ، اجرایی نمودن مشوق های ابلاغی دولت از جمله طرح کارورزی فارغ التصیلان دانشگاهی ، یارانه دستمزد ، مشاغل خانگی ، معافیت بیمه سهم کارفرمایان وهمچنین توجه به اشتغال حمایتی برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ( ره ) بهزیستی و بنباد شهید ، پیگیری مسائل و مشکلات مجریان طرحهای اقتصادی در بنگاها و دستگاههای اجرایی ، رصد و ارزیابی تسهیلات پرداختی با هدف اجرایی شدن طرحهای بهرمند از تسهیلات برگزار شده است .

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی  گفت:  یکی از جلسات کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان لرستان با حضور معاونین وزیر جهت بررسی و رفع مشکلات طرحهای اقتصادی به ویژه مناطق سیل زده استان بوده است .

علی آشتاب ضمن اشاره به وظایف کارگروه اشتغال و‌ سرمایه‌گذاری استان ،یادآورشد: توزیع تسهیلات و منابع پیش بینی شده استان در قوانین بودجه و سایر مقررات و تصویب طرحها با هدف جذب سرمایه یا توسعه اشتغال در استان ، هماهنگی در زمینه ایجاد اشتغال در مناطق توسعه نیافته و کمتر توسعه یافته استان و انجام هماهنگی با دستگاههای اجرایی استان جهت اخذ مجوزهای لازم بخشی از وظایف کارگروه اشتغال استان می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز