رئیس پلیس پیشگیری ناجا:

هیچ مورد نگران‌کننده امنیتی در مرزهای چهارگانه و محل تردد زائران وجود ندارد

۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۲:۰۰:۵۱
کد خبر: ۹۱۱۰۰۳
هیچ مورد نگران‌کننده امنیتی در مرزهای چهارگانه و محل تردد زائران وجود ندارد
رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: خوشبختانه هیچ مورد نگران‌کننده امنیتی در مرزهای چهارگانه محل تردد زائران چه در داخل کشور و چه در داخل خاک عراق وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سردار «محمد شرفی» روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مرز خسروی و حضور در قرارگاه اربعین ستاد انتظامی کرمانشاه اظهارداشت: اقدام های لازم برای پیشگیری از وقوع هرگونه حادثه ناگواری صورت گرفته و همه چیز تحت کنترل است.

وی همچنین با قدردانی از مجموعه تلاش های فرمانده و کارکنان انتظامی استان کرمانشاه و نیروهای پلیس کمکی مستقر در مرز خسروی، گفت: کار عبور و مرور زائران از این مرز توسط پلیس به خوبی مدیریت شده است.

سردار شرفی ادامه داد: با وجود حجم بالای ترددها در مرز خسروی طی ۴۸ ساعت گذشته، سیل جمعیت به خوبی مدیریت شده و خوشبختانه مشکلی برای هیچ کدام از زوار پیش نیامد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: حجم بالای ترددها نیاز به مدیریت داشت که این کار به خوبی توسط پلیس و سایر دستگاه های مربوطه انجام و همه زائران حاضر در مرز به تدریج روانه کربلای معلی شدند.

وی تصریح کرد: زائران نیز همکاری خوبی با پلیس و دیگر نیروهای نظامی داشتند و همین هم افزایی و همکاری باعث شد تا در اسرع وقت از مرز خارج شوند.

سردار شرفی در پایان و با بیان اینکه هم اکنون شرایط بهتری را در خصوص خروج زائران از مرز شاهد هستیم، از فعالیت ۲۴ ساعته ماموران پلیس برای امنیت آفرینی در مرز خسروی و سایر مرزهای محل تردد زائران خبر داد.

مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌ عالیات به عراق پس از سال‌ها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، به همین علت مسئولان استان تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته‌اند.

خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۲۲۴، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

براساس اعلام ستاد اربعین کشور، خدمات‌دهی به زائران در قالب موکب‌ها در داخل کشور از ۱۳ تا ۳۰ مهرماه و در داخل عراق از ۱۶ تا ۲۷ مهر برنامه‌ریزی شده است.

نظر شما