هشدار دو سازمان به کشاورزان درباره خسارت سرما!

۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۲۰:۰۰:۴۴
کد خبر: ۹۱۱۱۷۵
هشدار دو سازمان به کشاورزان درباره خسارت سرما!
دو سازمان هواشناسی و جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی، نسبت به کاهش محسوس دما و احتمال خسارت به محصولات زراعی هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمد صبور مدیر ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی،  اظهار داشت: با توجه به سرد شدن هوای خراسان رضوی در روزهای آینده به کشاورزان و باغداران استان توصیه می‌کنیم، کم کم برداشت محصولات حساس به سرما را که شامل علوفه، گوجه فرنگی، ذرت علوفه‌ای، سیب زمینی، پیاز و دیگر محصولات می شود، آغاز کنند که دچار مشکلاتی مانند سرمازدگی نشوند.

وی افزود: کشاورزان و باغداران استان باید توجه داشته باشند که با سرد شدن هوا بر حجم کارشان در برداشت محصولات افزوده می‌شود،چرا که در صورت تعلل، هزینه‌های برداشت بالا می‌رود و علاوه بر این قیمت محصولات نیز کاهش می‌یابد.

مدیر ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تأکید کرد: عدم برداشت به موقع محصولات باعث سرمازدگی می‌شود که ما در سال گذشته شاهد چنین اتفاقی بودیم.

صبور گفت: کشاورزان و باغداران قبل از برخورد با سرما، اقدام به برداشت محصولات خود کنند؛ در غیر این صورت دچار مشکلاتی می شوند که هزینه‌های آنان را افزایش می‌دهد.

سازمان هواشناسی خراسان رضوی هم پیش از ظهر امروز طی اطلاعیه‌ای، از کاهش محسوس دمای هوای این استان طی ۷۲ ساعت آینده خبر داد.

بر اساس این اطلاعیه، طی ۷۲ ساعت آینده کاهش محسوس دما در سطح خراسان رضوی (به ویژه نواحی سردسیر) و احتمال وقوع بارش‌های رگباری در فاصله زمانی 24 ساعت آینده در مناطق واقع در نوار شمالی و شمال غرب خراسان رضوی پیش بینی می‌شود.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه، از کاهش محسوس حداقل دمای شبانه بین صفر تا پنج درجه سلسیوس در نواحی سردسیر و کوهستانی این استان از اواخر وقت امشب و متعاقب آن احتمال بروز خسارت به محصولات حساس کشاورزی را هشدار داده و از کشاورزان خواسته با در نظر گرفتن تمهیدات لازم یا جمع آوری محصولات حساس به تغییرات دما از خسارت احتمالی پیشگیری کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز