معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان مطرح کرد:

نمایشگاه های کتاب باید محل تبادل افکار باشد / رسانه ها باید در خدمت تقویت فرهنگ عمومی باشند

۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۲:۰۵:۵۹
کد خبر: ۹۱۱۵۵۷
نمایشگاه های کتاب  باید محل تبادل افکار باشد / 
رسانه ها باید در خدمت تقویت فرهنگ عمومی باشند
ناصردولتشاه گفت : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متصدی فرهنگ رسمی بوده و فرهنگ عمومی بلاتصدی است.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛دولتشاه که در نشست مطبوعاتی "آسیب شناسی فرهنگ عمومی"،  در بخش جنبی سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان لرستان سخن می گفت با اشاره به اینکه نمایشگاه های کتاب قبل از آنکه محلی برای فروش کتاب باشد، باید محل تبادل افکار باشد، اظهارکرد: نوع برگزاری نمایشگاه های کتاب در کشور ما به گونه ای است که بیشتر به موضوع فروش و حمایت از ناشر و مصرف کننده تاکید شده و لازم است که زمینه ی تبادل افکار و تسهیل گری در موضوع چاپ و نشر نیز در این رویداد فرهنگی فراهم گردد.

او افزود: اقتصاد فرهنگ ما با بحران مواجه است و متاسفانه ناشران استان علی رغم ظرفیت های فکری که در استان وجود دارد توانایی رقابت با ناشران کشوری را ندارند.

دولتشاه  ضمن اشاره  به موضوع فرهنگ عمومی و آسیب های این حوزه گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متصدی فرهنگ رسمی است و فرهنگ عمومی در کشور ما بلا تصدی است و گرچه بیش از یکهزار شاخص در این حوزه وجود دارد، اما هیچ مجری رسمی و قانونی برای تحقق آن وجود ندارد.

او تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی در استان ها با اینکه از لحاظ ترکیب اعضا هم در حوزه ی اندیشه ای و هم در حوزه اجرایی، با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار، از توان بالای برخوردار است اما مصوباتش ضمنانت اجرایی محکمی ندارد و از همین روی بسیاری از مصوبات این شورا در حوزه عمل مغفول می ماند و این به آن دلیل است که هیچ سازمانی به طور مستقیم مجری حوزه فرهنگ عمومی نیست و پاسخگویی در این حوزه بر عهده ارگان یا دستگاه اجرایی مشخصی نیست. 

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  لرستان یادآورشد: رسانه ها به عنوان یک مجرای توانمند جریان ساز، باید در خدمت تقویت فرهنگ عمومی و نهادینه کردن شاخص های آن در سطح جامعه باشد،  نه اینکه فقط به موضوع انتشار اخبار و اطلاعات بسنده کنند.

 

 

 

نظر شما