مدیر صندوق بیمه کشاورزی لرستان خبرداد :

پرداخت بیش از ۸ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان لرستان

۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۲:۳۸:۵۳
کد خبر: ۹۱۱۵۹۲
پرداخت بیش از ۸ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان لرستان
فتح الله رفیعی از پرداخت بیش از ۸ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان لرستان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ رفیعی در جلسه بیمه محصولات کشاورزی استان ،اظهار کرد: سال زراعی از یک مهرماه هر سال شروع و تا پایان شهریورماه سال بعد ادامه دارد.

اوافزود: سال زراعی گذشته در بخش آبزیان ۱۲ هکتار معادل ۱۲۰ هزار مترمربع ماهی قزل‌آلا تحت پوشش بیمه داشته‌ایم. همچنین حدود ۳۵۰ رأس دام سبک و سنگین، ۴۶ هکتار زمین زراعی، ۲۴۰۰ هکتار باغات، ۳۶ میلیون قطعه مرغ گوشتی و ۴۲ هکتار تنه درختان و ... در لرستان تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی بودند.

رفیعی با اشاره به سیل سال گذشته در لرستان ،تصریح‌ کرد: تاکنون از ۳۰ هزار و ۶۳۱ کشاورزی که اقدام به خرید بیمه‌نامه کردند، ‌۵۱۴۳ کشاورز  ‌از سیل و تنش خشکی خسارت دیدند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزی ‌ خاطرنشان کرد: میزان خسارت سیل بسیار زیاد بود اما چون کشاورزان زیادی محصولات خود را بیمه نکرده بودند، خسارتی از جانب صندوق بیمه کشاورزی شامل حال آن‌ها نمی‌شد.

 او بیان‌کرد: تاکنون ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به کشاورزان خسارت‌دیده پرداخت شده و احتمالاً تا چند روز آینده این رقم به ۹ میلیارد تومان می‌رسد.

رفیعی با بیان اینکه در برنامه سال گذشته متأسفانه ما فقط توانستیم ۴۰ درصد تعهد استان را محقق کنیم، گفت: در سال زراعی جاری باید بیش از ۲۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان فروش بیمه‌نامه داشته باشیم که اگر این برنامه تحقق یابد، متعاقباً دولت  تا ۱.۵ برابر آن را به‌حساب صندوق واریز می‌کند و در این صورت ما برای پرداخت غرامت نیازی به صندوق مرکزی نداریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز