استاندار همدان:

راهپیمایی اربعین نمایش قدرت جهان اسلام است

۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۰:۳۰:۰۴
کد خبر: ۹۱۱۹۷۷
راهپیمایی اربعین نمایش قدرت جهان اسلام است
استاندار همدان گفت: پیام راهپیمایی اربعین وفاداری به آرمان‌های والای انقلاب، همبستگی و نمایش قدرت جهان اسلام و تشیع است و باید همه در هر چه بهتر برگزار کردن آن نقش ایفا کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سید سعید شاهرخی روز سه‌شنبه در نشست اعضای ستاد اربعین حسینی همدان اظهار داشت: بارزترین ویژگی راهپیمایی اربعین، حرکت بزرگ و منحصر به فرد آن در جهان است که با عشق، علاقه و معنویت همراه است.

وی افزود: زائران اربعین حسینی به واسطه عشق و علاقه به آرمان های والای انسانی، حریت و آزادی و همه ارزش هایی که به برکت اسلام و مکتب تشیع در جامعه رواج یافته در این راهپیمایی بزرگ حضور می یابند.

استاندار همدان گفت: این حرکت علاوه بر اثر معنوی، همبستگی و وحدت موجود در این مناسبت موجب بهت جهانیان و افتخار مسلمانان شده است. 

شاهرخی با تقدیر از خدمات اعضای ستاد اربعین حسینی همدان که زمینه ساز و پشتیبانی کننده و خادم زائران هستند افزود: حدود سه میلیون و ۲۸۰ زائر در سامانه سماح نام نویسی کردند که سهم همدان حدود ۷۰ هزار نفر است. 

وی بیان کرد: تردد چهار میلیون دستگاه خودرو از جاده های این استان که بخش زیادی از آنها را زائران تشکیل می دهند نشان از کار و حجم بسیار بزرگ اربعین حسینی است. 

استاندار همدان ادامه داد: موج برگشت زائران اربعین حسینی ویژگی های خاص خود را دارد چرا که با توجه به تلاش زائران برای مراجعه زود هنگام به استان محل سکونت به یکباره با حجم گسترده مراجعات مواجه شده که باید آمادگی را بالا ببریم.

شاهرخی اضافه کرد: ستاد اربعین همدان با توجه به وظایف درون و برون استانی که به آن محول شده از جمله پس کرانه ۶ استان در همدان در آمادگی کامل به سر می برد. 

وی ادامه داد: با توجه به درخواست پلیس راه مبنی بر ثبت تردد خودروها در سه ایستگاه پلیس راه واقع در جاده همدان - کرمانشاه، همدان - تهران و جوکار ملایر این موضوع باید عملیاتی شود.

استاندار همدان گفت: پنج هزار و ۸۰۰ تا ۶ هزار دستگاه خودرو روزانه در پایانه راه اندازی شده برای اربعین در مریانج حضور می یابند همچنین در موج رفت روزانه  ۲۰۰ هزار پرس غذا در ایستگاه صلواتی توزیع شده است.

شاهرخی بیان کرد: ۸۱ ایستگاه صلواتی در استان همدان، سه ایستگاه توسط اهالی این استان در مرز و ۱۶ ایستگاه در عراق دایر شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز