معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی :

قیمت ۲۷ قلم کالا در استان کاهش یافت

۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۱:۴۰:۴۹
کد خبر: ۹۱۲۰۳۲
قیمت ۲۷ قلم کالا در استان کاهش یافت
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: مقایسه وضعیت بازار استان در فاصله بیستم مهر ماه جاری با بیستمین روز شهریور گذشته نشان می‌دهد قیمت ۲۷ قلم کالا به ویژه در حوزه محصولات پروتئینی و غذایی به میزان ۱۱.۳ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رسولیان در حاشیه نشست ستاد تنظیم بازار خراسان رضوی اظهار کرد: قیمت هشت قلم کالا در بازار خراسان رضوی ۱۴.۱ درصد افزایش یافته و قیمت ۱۸ قلم کالا نیز هیچگونه تغییری نداشته است.  

وی ادامه داد: هم‌اینک قیمت گوشت مرغ، تخم‌مرغ و لاشه گوسفندی نیز در خراسان رضوی نسبت به متوسط قیمت کشوری این اقلام پایین‌تر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: نرخ خرید و فروش برنج پاکستانی به دلیل افزایش تقاضا در این استان در مقایسه با متوسط قیمت کشوری آن در هر کیلوگرم حدود هزار تومان بیشتر است. بر این اساس کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی مقرر کرد مجوز دریافت و توزیع انواع برنج پاکستانی که در انبار گمرک موجود است گرفته شود. برنج هایی که از محل احتکار کالا توقیف شده نیز گردآوری و در سطح بازار خراسان رضوی توزیع می‌شود.  

وی افزود: همچنین هزار و ۳۰۰ تن برنج پاکستانی با نرخ ستاد تنظیم بازار به زودی وارد شبکه توزیع خراسان رضوی می‌شود تا قیمت آن برای عرضه به مصرف‌کنندگان کاهش یابد.  

رسولیان ادامه داد: انواع برنج محصول کشور هند نیز با قیمت هر کیلوگرم حدود ۶۰ هزار ریال به میزان کافی در خراسان رضوی موجود و آماده توزیع در سطح بازار است.  

وی به وضعیت تامین کالاهای مورد نیاز در ایام اربعین و دهه آخر ماه صفر نیز اشاره و بیان کرد: به منظور کمک به هیات های مذهبی و موکب ها در دهه پایانی ماه صفر همه اقلام مورد نیاز آنها نظیر برنج، شکر و گوشت با قیمت مصوب کارگروه استانی تنظیم بازار موجود است. هیات‌داران و موکب‌داران می‌توانند با مراجعه به نهادهای ذیربط این اقلام را دریافت نمایند.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در ادامه به دیگر اقدامات برای تنظیم بازار و حمایت از تولیدکننگان بخش کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: با هدف جلوگیری از کاهش قیمت گوجه‌فرنگی و کمک به کشاورزان تا دیروز ۲۱ مهر ماه ۳۱ هزار تن گوجه‌فرنگی از سه واحد تولیدی در خراسان رضوی خریداری شده است. خرید این محصول تا زمان رسیدن قیمت آن به حد معقول ادامه خواهد یافت.  

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون ۹۳ هزار تن نهاده دامی در سطح خراسان رضوی توزیع شده که در مقایسه با ۳۰ هزار تن نهاده دامی توزیع شده طی مدت مشابه پارسال، افزایش قابل ملاحظه‌ای دارد.  

رسولیان گفت: هم‌اینک تمامی انبارهای دولتی و حتی انبارهای بخش خصوصی فعال در خراسان رضوی پر از نهاده‌های دامی مورد نیاز هستند و بر همین اساس پیرامون تامین چنین اقلامی هیچگونه مشکلی در استان وجود ندارد.  

وی افزود: مقادیری حبوبات به ویژه عدس نیز با قیمت مصوب در اختیار کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی قرار دارد که در اختیار نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی قرار می‌گیرد.  

خراسان رضوی با جمعیتی افزون بر شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در قالب دو میلیون و ۴۵۰ هزار و ۹۱۶ خانوار ۸.۱ درصد از کل جمعیت ایران را در خود جای داده است.  یک میلیون و ۷۳۳ هزار نفر از جمعیت خراسان رضوی در روستاهای این استان سکونت دارند.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز