معاون حفاظت آب منطقه ای کردستان خبر داد:

توقیف یک دستگاه تراکتور حفاری در نایسر

۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۸:۰۰:۰۱
کد خبر: ۹۱۲۱۰۰
توقیف یک دستگاه تراکتور حفاری در نایسر
معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای کردستان گفت: با نظارت شبانه روزی اکیپ های گشت و بازرسی آب های زیرزمینی شهرستان سنندج یک دستگاه تراکتور حفاری در نایسر شناسایی و توقیف شد.
به گزارش خبرگزاری برنا؛ عرفان مومن پور گفت: در پی گشت زنی های اکیپ گشت و بازرسی آب های زیرزمینی شهرستان سنندج،  شامگاه یکشنبه یک دستگاه تراکتور حفاری که جهت حفاری غیر مجاز استفاده می گردید در نایسر شناسایی و توسط گروه گشت و بازرسی سنندج و با همکاری حراست آب منطقه ای کردستان،  اداره امور منابع آب شهرستان سنندج و نیروی انتظامی سریعا توقیف و بامداد امروز به پارکینگ آب منطقه ای انتقال پیدا کرد.

وی با تاکید بر پیگیری جدی تخلفات بخش آب، افزود: با وجود دو سفره آب کم عمق در قروه و دهگلان، متاسفانه برخی کشاورزان بدون رعایت قوانین توزیع عادلانه آب با حفر غیر مجاز چاه های نیمه عمیق با استفاده از دستگاه های غیر مجاز حفاری به ابخوان ها آسیب جدی وارد می کنند.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای کردستان از توقیف پنج دستگاه حفاری غیر مجاز در نیمه اول سال جاری خبرداد و ادامه داد: به منظور حفاظت و صیانت و همچنین بهره برداری صحیح از مخازن آب های زیرزمینی که از حیث تهیه آب آشامیدنی مناطق دارای اهمیت است از حفاری هرگونه چاه غیر مجاز در استان جلوگیری خواهیم کرد.

مومن پور حضور مستمر گروه های گشت و بازرسی را عامل مهمی در برخورد با معضل و چالش های ناشی از بهره برداری غیرمجاز منابع آب سطحی و زیرزمینی دانست و یادآور شد: در استان کردستان ۲۸ اکیپ گشت و بازرسی که ۱۰ اکیپ مربوط به آبهای سطحی و ۱۸ اکیپ مربوط به آبها ی زیرزمینی هستند به صورت شبانه روزی مسئولیت شناسایی و برخورد قانونی بامتخلفان منابع آبی در راستای اهمیت و لزوم حفاظت و صیانت از سفره های آب زیرزمینی و منابع آب سطحی را در دستور کار خود قرار داده اند.

وی بیان کرد: در راستای شناسایی و انسداد چاه های غیر مجاز، چاه هایی که در حوضه ابخوان هستند و امکان وارد آوردن خسارات به ابخوان ها را دارا باشند و یا چاه هایی که منافع عمومی را تهدید کنند، مانند چاه های غیر مجازی که نزدیک چاه های تامین آب روستاها قرار دارند، در اولویت انسداد قرار می گیرند. 

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای کردستان با بیان اینکه جلوگیری از حفر غیر مجاز چاه توسط اکیپ های گشت و بازرسی منابع آب از اولویت های طرح ملی «احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی کشور» است، گفت: حسب وظیفه اداره امور منابع آب شهرستان سنندج و همچنین به دلیل درخواست مالکین چاه های مجاور از فعالیت حفاران و مقنی های غیر مجاز با جدیت هرچه تمام جلوگیری خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز