دستگیری کارمند قلابی موسسه‌های خیریه در تهران!

۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۰۹:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۱۲۲۸۷
دستگیری کارمند قلابی موسسه‌های خیریه در تهران!
رئیس کلانتری ۱۴۹ امامزاده حسن از دستگیری متهمی خبر داد که با عنوان جعلی صندوق‌های خیریه منازل را تخلیه و صدقه‌های مردمی را به سرقت می‌برد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سرهنگ محمدرضا ملکوتی رئیس کلانتری ۱۴۹ امامزاده حسن گفت: کارمند اخراجی یک موسسه خیریه که اقدام به تخلیه صندوق‌های این موسسه می‌کرد، دستگیر شد.

وی افزود: ماموران کلانتری امامزاده حسن حین گشت زنی در محل فردی با ظاهر نامناسب را که کیف بزرگی را به همراه داشت وبه صورت قبض به دست درب منازل را می‌زد؛ مشاهده کردند.

سرهنگ ملکوتی با بیان اینکه این فرد اقدام به تخلیه صندوق‌های خیریه موجود در منازل می‌کرد، تصریح کرد: ماموران پلیس با توجهبه وضع ظاهری این فرد به سمت او رفته و از وی مدارک شناسایی وی را درخواست می‌کنند که متهم کارت شناسایی منقضی شده‌ای را که اعتبار آن برای سال ۹۴ بود را به ماموران نشان داد.

وی افزود: با توجه به وضعیت فرد و رویت کارت شناسایی منقضی شده، فرد به کلانتری منتقل می‌شود و پس از تماس با مسئول مربوطه خیریه مذکور مشخص شد که این فرد ۴ سال گذشته به دلیل داشتن اعتیاد اخراج شده و در آن زمان کارت شناسایی خود را تحویل موسسه نداده و لیست آدرس منازلی که صندوق‌های این موسسه خیریه در آن‌ها وجود داشت را استخراج و پس از اخراج نسبت به تخلیه صندوق‌ها اقدام می‌کرده است.

رئیس کلانتری ۱۴۹ امامزاده حسن ادامه داد: متهم مدعی است ۳ ماه است که این کار را انجام می‌دهد و در این مدت مبلغ ۸۰ میلیون ریال از صندوق‌های خیریه‌ای که شهروندان به نام صدقه کنار گذاشته بودند، سرقت کرده است.

وی افزود: پس از تشکیل پرونده برای متهم، وی به همراه شاکی پرونده (مسئول موسسه خیریه) به مرجع قضایی ارجاع داده شد.

سرهنگ ملکوتی خطاب به شهروندان تاکید کرد: افراد به هیچ عنوان درب منازل خود را به روی فرد ناشناس باز نکنند، چرا که حضور افراد غیر در مشاعات آپارتمان‌ها امکان به سرقت رفتن سایر اماکن مانند انباری منازل و یا واحدهای مسکونی دیگر را بالا می‌برد.

وی افزود: شهروندان در صورت رویت افراد غریبه که به عنوان مامور موسسه خیریه و یا هر عنوان دیگری که به درب منازلشان مراجعه می‌کنند، خودشان شخصا به درب منازل بروند و از افراد کارت شناسایی معتبر را طلب کنند تا مشکلی برایشان پیش نیاید.

 

نظر شما
پرونده ویژه