نماینده مجلس:

استان ما؛ پرچمدار تولید محصولات گلخانه‌ای در کشور است

۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۱۷:۰۰:۵۵
کد خبر: ۹۱۲۵۳۷
استان ما؛ پرچمدار تولید محصولات گلخانه‌ای در کشور است
نماینده مردم اردبیل ، نیر و نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در سایه برنامه‌ریزی‌های انجام شده اردبیل به یکی از استان‌های نمونه در تولید محصولات گلخانه‌ای در کشور تبدیل شده‌است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ صدیف بدری روز چهارشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات تشکل‌ها و صنف‌های بخش کشاورزی اردبیل افزود: با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد توسعه کشت گلخانه‌ای از مهم‌ترین اولویت ها و برنامه‌هاست تا گامی در راستای رونق تولید و تحقق شعار سال در منطقه برداشته شود.

وی تشریح کرد: تکمیل طرح‌های گلخانه‌ای در استان زمینه ایجاد ۲۰ هزار شغل جدید ،تولید ۷۰۰ هزار تن محصول با ارزش صادراتی ۳۰۰ میلیون دلار در سال و صرفه‌جویی ۴۲۰ میلیون متر مکعب آب در سال را فراهم خواهد کرد.

او گفت: ایجاد زیرساخت‌های اساسی از قبیل برق‌رسانی، گازرسانی و راه‌سازی از اولویت اصلی در بخش کشاورزی بویژه در ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای در استان است‌.

وی یکی از مهم‌ترین مشکلات کشاورزان استان را نبود صادرات توانمند و مستمر سیب‌زمینی به کشورهای همسایه دانست و گفت: این تنگنا ضررهای جبران‌ناپذیری را به قشر تولیدکننده وارد می کند و باید برای صادرات این محصول به کشورهای همسایه بویژه عراق تلاش شود.

بدری همچنین پایین بودن قضیمت خرید تضمینی گندم را از دیگر مشکلات کشاورزان گندم‌کار استان ذکر کرد و اظهار داشت: قیمت تضمینی کیلویی ۲۲ هزار ریال جوابگوی هزینه‌های تولید این محصول نیست و تلاش خواهیم کرد تا قیمت خرید تضمینی این محصول را به صورت معقول و قابل قبول افزایش دهیم تا تولیدکنندگان و بهره‌برداران رغبت بیشتری به تولید این محصول از خود نشان دهند.

بدری افزود: تمام تشکل‌های بخش کشاورزی بویژه تشکل‌های مربوط به صنف مرغداری‌ها مدافع اعضای خود هستند و باید از این تشکل‌ها در صادرات و واردات حمایت شود و انحصار در واردات از بین برود.

وی با قدردانی از تلاش‌های سازمان جهاد کشاورزی استان در بهبود رتبه کشوری اجرای سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار گفت: صعود ۲۰ پله‌ای در اجرای سیستم نوین آبیاری تحت‌فشار به رتبه ۹ کشوری موفقیتی بسیار ارزشمند برای بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

او اظهار داشت: اردبیل استعدادها ، قابلیت‌ها و توانمندهای بسیار بالایی در استفاده بهینه از منابع آبی و صرفه‌جویی در آب کشاورزی و اجرای سیستم نوین آبیاری تحت‌فشار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل هم در این جلسه گفت: بخش کشاورزی این استان با سیاست‌های هدایتی و حمایتی وزارت جهاد کشاورزی و تلاش بهره‌برداران و تولیدکنندگان مسیر توسعه را با موفقیت طی می‌کند.

خلیل نیکشاد افزود: در ۲۰ سال گذشته سازمان جهاد کشاورزی استان از لحاظ رتبه‌بندی در اجرای سیستم‌های نوین آبیاری تحت‌فشار رتبه ۲۹ تا ۳۰ کشوری را داشت ولی در سایه اهتمام بهره‌برداران و دست‌اندرکاران بخش کشاورزی استان در حال حاضر با ۲۰ پله ترقی به رتبه ۹ کشوری ارتقا یافته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز