تولید عسل در میاندوآب ۴۱ درصد افزایش یافت

۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۰:۵۱:۲۲
کد خبر: ۹۱۳۷۵۰
تولید عسل در میاندوآب ۴۱ درصد افزایش یافت
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به تولید تولید ۲۸۵ تن عسل در این شهرستان گفت: میزان تولید این ماده خوراکی طی سال جاری در این منطقه ۴۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
به گزارش برنا آذربایجان غربی، علی دیانتی اظهارکرد: این میزان عسل از ۲۷ هزار و ۳۶۵ کندوی زنبورستان های این شهرستان شامل پنج هزار و ۴۲۴ کندوی بومی و ۲۱ هزار و ۹۴۱ کندوی مدرن تولید و روانه بازار مصرف شده است.
وی گفت: ۱۸۶ زنبوردار به‌طور مستقیم و ۳۵۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم هم‌اکنون در زمینه پرورش زنبور عسل در این شهرستان فعالیت می‌کنند. 
وی با اشاره به اجرای طرح سرشماری زنبورستان های این شهرستان افزود: در اجرای این طرح از کلنی های زنبورستان‌های این شهرستان آماربرداری و در سامانه جامع پهنه‌بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی ثبت شد.
گفتنی است که میاندوآب یکی از قطب‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود؛ در سال گذشته نیز از ۱۴ هزار و ۸۹۰ کندوی عسل، ۲۰۱ تن عسل تولید شده بود.
در این شهرستان سالانه بیش از ۵۰ نوع محصول کشاورزی به میزان یک میلیون تن تولید می‌شود و میاندوآب پس از ارومیه (مرکز آذربایجان‌غربی) دومین رتبه از حیث تولید محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز