ورزش چه موقع باعث کاهش وزن در مردان می شود؟

۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۲:۴۵:۰۲
کد خبر: ۹۱۴۳۵۸
ورزش چه موقع باعث کاهش وزن در مردان می شود؟
نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد، برای از بین بردن چربی‌های اضافی دور کمر خود، بهترین روش، ورزش قبل از صبحانه است.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از ام ان اس نیوز، براساس نتایج تحقیق منتشر شده در نشریه غدد درون ریز و متابولیسم بالینی،  ورزش قبل از خوردن صبحانه در مردان دارای اضافه وزن‌، سوزاندن چربی آنان را دو برابر خواهد کرد.

پژوهشگران دانشگاه بث و دانشگاه بیرمنگام به بررسی 30 مرد چاق یا اضافه وزن پرداختند. آنان این مردان را به سه گروه تقسیم کردند؛ گروهی که قبل از صبحانه ورزش می کردند، گروهی که بعد از صبحانه ورزش می‌کردند و گروه کنترلی که در کارهای روزمره آنان هیچگونه تغییری ایجاد نکردند.    شرکت کنندگان صبحانه یکسانی می‌خوردند و تمرین مشابهی ( 60 دقیقه دوچرخه سواری) انجام دادند.

طی مطالعه 6 هفته‌ای، پژوهشگران دریافتند، مردانی که قبل از صبحانه ورزش می‌کردند، نسبت به  افرادی که بعد از صبحانه ورزش می‌کردند، دوبرابرچربی  سوزانده بودند  .

براساس این تحقیقات، افرادی که چربی بیشتری سوزانده بودند، کربوهیدرات ذخیره شده کمتری داشتند، بنابراین بدن آنان با سرعت بیشتری چربی‌ها را می‌سوزاند تا بتواند انرژی مورد نیاز ورزش را فراهم کند. 

البته در این تحقیق، بین زمانی که این افراد ورزش کردند و مقدار وزنی که کم کردند، هیچ ارتباطی پیدا نشد.

مزایای ورزش قبل از صبحانه بی‌شمار است و پژوهشگران خاطرنشان کردند افرادی که قبل از صبحانه ورزش می‌کنند به انسولین نیز پاسخ بهتری می‌دهند و این ورزش به تنظیم قند خون آنان کمک می‌کند.

دکتر خاویر گونزالز، یکی از محققان این تحقیق و مدرس ارشد دپارتمان  سلامت  دانشگاه بث، اظهار کرد:  ورزش قبل از صبحانه همچنین می تواند سلامتی را بهبود بخشد و خطر بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی و دیابت را کاهش دهد.

نتایج نشان داد، سطح انسولین کسانی که ابتدا  صبحانه می‌خوردند از گروه کنترل بهتر نبود.

گونزالز در ادامه گفت: تنظیم زمان غذا خوردن با زمان فعالیت‌های ورزشی می‌تواند باعث تغییرات عمیق و مثبتی در سلامت کلی افراد شود.

بااین وجود، به دلیل کوچک بودن نمونه و محدودیت دامنه مطالعه، مشخص نیست که این یافته‌ها به‌طور گسترده‌تری برای سایر افراد غیر از مردان دارای اضافه وزن نیز کاربردی باشد.

بسیاری از متخصصان ورزش، افراد را به غذا خوردن قبل از فعالیت ورزشی تشویق می‌کنند تا به تامین انرژی مورد نیاز تمرین کمک کند.

ناگفته نماند، تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است. اما باید بدانید،  ورزش در هرزمانی مزایای سلامتی به همراه خواهد داشت و به عقیده کریس جردن،  فیزیولوژیست ورزشی و خالق "7 دقیقه تمرین "، "بهترین زمان برای ورزش کردن، زمانی است که احتمال ورزش کردن شما فراهم باشد".

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز