دومین جلسه کارگروه استانی آذربایجان‌غربی مقابله با گرد و غبار تشکیل شد

۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۴:۰۲:۵۰
کد خبر: ۹۱۴۴۱۱
دومین جلسه کارگروه استانی آذربایجان‌غربی مقابله با گرد و غبار تشکیل شد
دومین جلسه کارگروه استانی مقابله با گرد و غبار صبح امروز با ریاست پیمان آرامون سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور علی محمد طهماسبی دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار در محل استانداری برگزار شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، پیمان آرامون در این جلسه با تاکید بر لزوم حساسیت و جدیت دستگاه های استانی در بحث مقابله با گرد و غبار و آلودگی هوا افزود: جلسات کارگروه استانی گرد و غبار بصورت ماهانه برگزار و عملکرد دستگاه های عضو در رابطه با پیشرفت پروژه ها ارزیابی خواهد شد  و پس از تایید این کارگروه اعتبارات بعدی تخصیص پیدا خواهد کرد.

وی همچنین بر لزوم توجه به پارامترهای هواشناسی، اقلیمی و ژئوتکنیکی در توسعه شهرها و روستاها در مقابله با آلودگی هوا تاکید کرد.

وی افزود: کمیته فنی ذیل کارگروه مقابله با گرد و غبار نیز تشکیل و موضوعات و راهکارهای علمی و علمی مقابله موثرتر با گرد و غبار و آلودگی هوا را بررسی و برای کارگروه استانی تصمیم سازی خواهد کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایجاد کمربند سبز را عاملی موثر در کاهش آلودگی هوا دانست و گفت: اجرای طرح کمربند سبز در حاشیه شهرها و توسعه آبیاری نوین و مکانیزه از برنامه هایی است که در تلاش هستیم با بهره گیری از اعتبارات استانی و ملی آن را محقق سازیم.

آرامون به اعتبارات ابلاغی دریاچه ارومیه در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: 742 میلیارد تومان اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه ابلاغ شده که 10 میلیارد تومان آن در جهت اجرای برنامه های مقابله با گردو غبار است؛ امیدواریم با تخصیص به موقع و کامل این اعتبارات و با کمک دستگاه های استانی بتوانیم در کوتاه ترین زمان ممکن پروژه های احیای دریاچه ارومیه از جمله پروژه تونل انتقال آب از کانی سیب را به سرانجام برسانیم.

وی ادامه داد: احیای دریاچه ارومیه در دولت تدبیر و امید به یک گفتمان عمومی تبدیل شد؛ در همین راستا تاکنون اقدامات بسیار خوبی نیز در جهت تثبیت و احیای این دریاچه انجام گرفته که این اقدامات همچنان ادامه دارد.

آرامون اظهار کرد: با احیای دریاچه ارومیه بسیاری از مشکلات ناشی از آلودگی هوا در این حوزه رفع می شود.

طهماسبی دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار نیز در این جلسه گفت: برنامه جامع مقابله با گرد و غبار به زودی نهایی و به دستگاه های ذیربط ابلاغ خواهد شد.

وی در رابطه با اعتبارات مقابله با گرد و غبار نیز گفت: طی دو سال گذشته به دلیل ناکافی بودن اعتبارات دولتی مرتبط با مقابله با گردوغبار، تأمین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی مورد درخواست و پیگیری این ستاد قرار گرفته و با نظر موافق مقام معظم رهبری منجر به اجرای عملیات اجرایی گسترده در مناطق مختلف کشور شده است.

در این جلسه گزارشی از مناطق تحت تاثیر فرسایش بادی و گرد و غبار در استان و اقدامات و برنامه های پیش بینی شده برای این مناطق ارائه شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز