با هدف تقویت اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی شرق استان گلستان؛

مرکز رشد مشترک بین پارک علم و فناوری گلستان و دانشگاه گنبدکاووس راه‌اندازی می‌گردد

۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۴:۵۶:۴۳
کد خبر: ۹۱۴۴۴۹
مرکز رشد مشترک بین پارک علم و فناوری گلستان و دانشگاه گنبدکاووس راه‌اندازی می‌گردد
رئیس پارک علم و فناوری گلستان از واگذاری ساختمانی به مساحت 300مترمربع توسط دانشگاه گنبدکاووس به این پارک جهت راه‌اندازی مرکز رشدی مشترک در محل این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مهدی غفاری از راه‌اندازی مرکز رشد مشترک پارک علم و فناوری گلستان و دانشگاه گنبدکاووس با هدف تقویت اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی در شرق گلستان و دانشگاه گنبد و تسهیل‌گری خدمات حمایتی پارک علم و فناوری در توانمندسازی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و کمک به تجاری‌سازی نتایج تحقیقات دانشگاهیان خبر داد.

غفاری، به تفاهم‌نامه منعقد شده فی‌مابین پارک علم و فناوری گلستان و دانشگاه گنبدکاووس اشاره کرد و گفت: طی مذاکرات انجام شده و توافقات نهایی صورت گرفته، ساختمانی در محل دانشگاه گنبد با متراژ 300 مترمربع، جهت راه‌اندازی یک مرکز رشد مشترک به پارک علم و فناوری گلستان واگذار گردید.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان، استفاده بهینه از فضای دانشگاهی، حمایت از اعضای هیئت ‌علمی و دانشجویان مبتکر، نوآور و فناور دانشگاه و شهرستان گنبدکاووس، گسترش فعالیت‌های دانش‌بنیانی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و هم‌افزایی و ارتقاء سطح همکاری‌های متقابل بین پارک علم و فناوری گلستان و دانشگاه گنبدکاووس را از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این مرکز رشد عنوان کرد.

وی در ادامه ضمن تقدیر از نگرش مثبت مدیریت دانشگاه گنبدکاووس و اراده مدیران این دانشگاه برای حرکت در حوزه نوآوری و کارآفرینی و همکاری با مجموعه پارک علم و فناوری گلستان، خاطرنشان ساخت: این مرکز با بهره‌گیری از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مالی، معنوی و خدماتی پارک و امکانات زیربنایی و تخصصی دانشگاه گنبدکاووس محلی مناسب برای استقرار هسته‌ها و واحدهای فناور معرفی شده از سوی دانشگاه گنبد و ارائه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی مورد نیاز این واحدها خواهد بود.

غفاری در پایان با بیان اینکه در عصر حاضر نیازمند تغییر نقش دانشگاه‌ها در مسیر توسعه فناوری و تولید ثروت از دانش تولید شده در دانشگاه‌ها هستیم، بیان داشت با توجه به نقش و جایگاه کارآفرینی در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور، پژوهش‌هایی که قابلیت تجاری‌سازی دارند می‌بایست در اولویت دانشگا‌ها قرار گیرد و دانشگاهیان بیش از پیش باید به تغییر جدی نقش خود در تبدیل دانش به ثروت و متعاقب آن کمک به کارآفرینی و اشتغال فارغ‌التحصیلان خود اقدام نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز