دادستان راور :

تخریب و سیاه نمایی چهره نظام، نمونه بارز جرایم انتخاباتی است

۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۵:۴۷:۳۹
کد خبر: ۹۱۴۵۰۸
تخریب و سیاه نمایی چهره نظام، نمونه بارز جرایم انتخاباتی است
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور مسئله انتخابات را بسیار مهم و حائز اهمیت دانست و گفت: با تبلیغات زودهنگام انتخاباتی از سوی کاندیدا برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل بلوچ زاده در جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرائم انتخابات در شهرستان راور گفت: رصد مستمر فضای حقیقی و مجازی در ایام انتخابات در دستور کار دادستانی و سایر نهادهای امنیتی و انتظامی قرار دارد.

دادستان راور در ادامه مصادیق  و عناوین مجرمانه در بحث انتخابات را بر شمرد و گفت: تخریب و سیاه نمایی چهره نظام و تخریب کاندیداها توسط اشخاص و گروه ها و رقبای انتخاباتی جزء عناوین مجرمانه محسوب می شود.

وی مهمترین وظیفه ستاد پیشگیری از وقوع جرائم انتخابات را تشریح مفاد قانون دانست و افزود: در دادسرای راور شعبه‌ای جهت رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخابات تعیین شده است و با تبلیغات زود هنگام کاندیداها در صورت وقوع برخورد خواهد شد.

بلوچ زاده با بیان اینکه انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک موضوع بسیار مهم و اساسی بوده و نظامی هستیم که ۱۰۰ درصد بر مبنای دموکراسی و دین مبین اسلام بناشده ایم، با اشاره به اینکه باید کلیه اخبار و گزارش ها در راستای بررسی و پیشگیری از وقوع جرم به ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی اعلام شود، گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۳۷ دوره انتخابات در نهایت سلامت، اقتدار و امنیت برگزار شده است و امسال نیز در سایه مقام معظم رهبری و حضور پر شور مردم عزیزمان انتخابات در کمال آسایش و آرامش و اقتدار برگزار خواهد شد.

دادستان راور یادآور شد: در بحث انتخابات چه قبل و چه بعد از آن نهادهای مختلفی هستند که هر کدام عهده دار وظایفی می باشند و همانطور که وظیفه شورای نگهبان نظارت بر صحت برگزاری انتخابات و وظیفه اجرا به عهده هیئت اجرایی وزارت کشور است، وظیفه قوه قضائیه نیز در فصل هفتم قانون انتخابات ماده ۶۷ بیان شده است پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی است که از طریق ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی انجام می شود.

 

نظر شما
پرونده ویژه