دانشگاهها و صنایع استان آذربایجان غربی منتظر رجوع به همدیگر نباشند

۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۱۷:۱۹:۲۳
کد خبر: ۹۱۵۰۳۹
دانشگاهها و صنایع استان آذربایجان غربی منتظر رجوع به همدیگر نباشند
رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: همگام بودن دانشگاه و صنعت از مولفه های توسعه کشور است و دانشگاهها باید با اتخاذ ساز و کارهای علمی مدون ارتباط خود را با بخش صنعت و توسعه کشور تقویت کنند و خروجی علمی تاثیر گذاری به صنعت ارائه کنند هرچند نباید دانشگاه و صنعت در ارتباط و رجوع به یکدیگر منتظر هم باشند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، امین رستم زاده در مراسم یک روزه آشنایی دانشجویان علمی کاربردیهای استان با دانشگاه که با حضور مسئولان دانشگاههای علمی کاربردی آذربایجان غربی و روسای سایر مراکز علمی کاربردی استان به میزبانی جهاد دانشگاهی در سالن اجتماعات مجتمع پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی استان برگزار شد افزود: صنایع نیز باید با اعتماد به یافته های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاهها آخرین نتایج دستاوردهای دانشگاهها را جهت رقابت در اقتصاد جهانی را در صنایع اجرایی نمایند تا به مرور شاهد تقویت پیوند ناگسستنی صنعت و دانشگاه باشیم.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به راهکارهای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه اظهار کرد: تطبیق سرفصل های دانشگاهی با نیاز روز جامعه و بازار کار ، خروج از سمت دانشگاههای نسل دوم و سوم و حرکت به سمت دانشگاه نسل چهارم، ابلاغ سیاستهای تشویقی از سوی دولت در راستای مراجعه صنعت به سمت دانشگاهها، تقویت کمی و کیفی پارکهای علم و فناوری بعنوان ابزار موثری برای ارتباط صنعت و دانشگاه، تقریب و نزدیک ساختن اهداف و ماموریت های دانشگاه و صنعت، تقاضا محور کردن طرح‌های پژوهشی در راستای صنعت و سوق دادن طرح‌های پژوهشی اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاهی به نیاز و تقاضای صنعت و توسعه روابط بین اساتید دانشگاهی و واحدهای تحقیقاتی مستقر در صنایع از جمله راهکاری تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه می باشد که دانشگاه علمی کاربردی با ماهیت ذاتی خود می تواند به درستی در این مسیر گام بردارد.

وی اظهار کرد: دانشجویان باید با گفتمان سازی علمی و فرهنگی مسیر رشد و توسعه کشوررا هموار سازند.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به  بیانات امام خمینی (ره) در اینخصوص که دانشگاه همواره از اهم امور و مبدأ همه تحولات جامعه است اظهار کرد: دانشگاهها بعنوان پیشانی توسعه علمی کشور باید پیشتاز در مسیر اعتلای همه جانبه کشور باشند.

رستم زاده با اشاره به اینکه این نهاد انقلابی در سال ۵۹ و به دستور امام خمینی (ره) تشکیل شد تصریح کرد: جهاد دانشگاهی سعی کرده در طول این سال ها برحسب رسالت خود و رسیدن به جامعه توسعه یافته بستر  پیشرفت و توسعه فرهنگی کشور را فراهم کند.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با تاکید به اینکه زمانی تفکر و نوع پردازش یک جامعه کیفی و عمیق می شود که بسترهای تعالی وتوسعه یک جامعه فراهم شود خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی در بخش آموزش عالی در تلاش است با تربیت افراد کارامد و ماهر علاوه برایفای رسالت خود در تربیت کارآموخته بجای دانش آموخته ها با سایر دانشگاه های کشور تفاوت داشته باشد.

رستم زاده افزود: مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بدون نگاه تک بعدی ،تک محوری و جزیره ای  و با توجه به رسالت  و وظیفه اجتماعی خود آماده همکاری با تمامی دانشگاه های کشور و استان است.

در ادامه مراسم مسئولان علمی کاربردی استان و معاونان آموزشی و پژوهشی علمی کاربردی به ارائه رسالتهای این دانشگاه پرداختند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز