آیت‌الله میرعمادی در دیدار با جامعه ورزش لرستان:

جامعه ورزشی ما انقلابی است / ورزشکار ما در مسابقات بین المللی سفیر اخلاق و حافظ ارزش‌ها است / لزوم فرهنگ سازی ورزش همگانی

۱۳۹۸/۰۸/۰۱ - ۰۹:۳۵:۰۹
کد خبر: ۹۱۵۲۳۲
جامعه ورزشی ما انقلابی است / ورزشکار ما در مسابقات بین المللی سفیر اخلاق و حافظ ارزش‌ها است /  لزوم فرهنگ سازی ورزش همگانی
نماینده ولی‌فقیه در لرستان وامام جمعه خرم آباد گفت: سلامت، امانت داری، حفظ ارزش‌ها و اخلاق شروط تاثیرگذاری جامعه ورزشی هستند.

به گزارش  خبرگزاری برناازلرستان؛آیت‌الله سیداحمد میرعمادی در دیدار باپرسنل اداره کل وجامعه ورزش استان که به مناسبت هفته تربیت بدنی انجام گرفت ، اظهارکرد: ورزشکاران بر جسم و روح انسان تاثیرگذار هستند.

اوافزود:  هر شخصی به صورت ذاتی به دنبال الگو است وخداوند وقتی انسان را آفرید برای آن الگو تعریف کرد و انبیا الگوی بشر هستند و هدف از انتخاب الگو این است که انسان زندگی و منش خود را مطابق با الگو قرار دهد.

آیت‌الله میرعمادی  ورزشکاران  را قشری  تاثیرگذار و الگوی جامعه  عنوان کرد و یادآورشد:  تاثیرگذاری و الگو بودن برای ورزشکاران مسئولیت آور است.

او با بیان اینکه  اولین مسئولیت یک تشکیلات ورزشی سلامت است،تصریح : هدف از ورزش سلامت و عافیت است و موفقیت جامعه ورزشی در سلامت اخلاقی، و جسمی و روحی است.

آیت الله میرعمادی  دومین شرط تاثیرگذاری جامعه ورزشی را امانت دار بودن خواند وگفت:  ورزشکار جوانمرد است و جوانمردی در امانت‌داری است و این جوانمردی و فتوت باید حفظ شود چراکه مولای ورزشکاران مولای متقیان است.

او هیئت های ورزشی را  پناهگاه و مامن مردم دانست و با بیان اینکه  شرط سوم برای تاثیرگذاری و موفقیت در ورزش حاکمیت اخلاق و اخلاق مداری است ،خاطر نشان کرد: فضای اماکن ورزشی اخلاقی باشد چراکه سلامت در اخلاق است.

آیت الله میرعمادی در ادامه تاثیرگذاری و الگو بودن را شرط دیگری در ورزش  جهت حفظ ارزش‌های اسلامی  عنوان کرد و افزود:  جامعه ورزشی ما انقلابی است ورژیم صهیونیستی ضدارزش و کودک کش است و به زن و کودک رحم نمی‌کند مگر می‌شود ورزشکار ما با رژیم صهیونیستی مسابقه بدهد.

امام جمعه خرم آباد  تاکید کرد:  قهرمانی در ارزش‌ها است و کسی که ارزش‌ها را حفظ کرده قهرمان است.

 اوبا بیان اینکه  ورزش جمهوری اسلامی ایران آمیخته با معنویت و ارزش‌ها شده است اهل ورزش اهل نماز و بندگی خداوند متعال هستند،گفت: ورزشکار ما در مسابقات بین المللی سفیر اخلاق و حافظ ارزش‌ها است .

آیت الله میرعمادی  ادامه داد: اخلاق در ورزش جایگاه خوبی پیدا کرده است ورزشکار جمهوری اسلامی ایران دارای هویت مستقل و فرهنگ ناب اسلامی است.

او بر لزوم فرهنگ سازی ورزش همگانی تاکید کرد و یادآورشد: ترویج فرهنگ همگانی بر عهده ورزش و جوانان است چراکه شرایط زندگی طوری است که تحرک‌ها کم‌شده است و طبیعتا نیازمتد به گسترش ورزش همگانی هستیم.

آیت الله میرعمادی همچنین  بر ایجاد مشوق‌ها برای گسترش ورزش همگانی تاکید کرد و افزود: بایددر ادارات، کارخانه‌ها، کارمندان و اقشار مختلف ساعتی با عنوان ساعت ورزش اختصاص پیدا کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز