مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز:

مهمترین مانع مشارکت و پیوند اولیا و مربیان، عدم اعتماد است

۱۳۹۸/۰۸/۰۲ - ۱۲:۱۷:۴۸
کد خبر: ۹۱۵۷۸۰
مهمترین مانع مشارکت و پیوند اولیا و مربیان، عدم اعتماد است
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: مشارکت اولیا و مربیان، کیفی و جدی نیست و این امر باعث می شود که پیوند آنها دچار مشکل شود و مهمترین مانع در این مسیر نیز عدم اعتماد است.

به گزارش خبرگزاری برنا از البرز، سالار قاسمی، پیش از ظهر امروز در همایش «شهر پی وند» که به منظور بزرگداشت هفته ی پیوند اولیا و مربیان، در تالار شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد، گفت: در سپهر آسمان تعلیم و تربیت، دو بال اولیا و مربیان وجود دارد که اگر قرار باشد دانش آموزان ما پرواز کنند و به حیات طیبه و به مدارج عالیه برسند باید این دو بال را در کنار یکدیگر باشند در غیر این صورت توفیقی حاصل نمی شود.

وی راه نجات آموزش و پرورش کشور را مشارکت مردم و پیوند واقعی اولیا و مربیان دانست و افزود: در سند تحول بنیادین 21 بار به خانواده اشاره شده است و در واقع روح حاکم بر این سند، توجه به خانواده است که باید در کنار آموزش و پرورش قرار گیرد.

قاسمی ادامه داد: ملاک توسعه یافتگی یک کشور و کیفیت کار در آموزش و پرورش یک استان به مشارکت مردم بستگی دارد و این مفهوم اصلی پیوند انجمن اولیا و مربیان است.

وی اضافه کرد: مدیرکل آموزش و پرورش و مدیر مدرسه به تنهایی نمی توانند اقدامی را انجام دهند و شهرداری نیز بدون مشارکت شهروندان و شهر پیوند نمی تواند مشکلی را برطرف کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به این نکته که میزان توسعه یافتگی در هر جمع به خرد جمعی، گفت و گوها و تعامل با یکدیگر بستگی دارد، گفت: مشارکت، جوهره کیفیت، توسعه و تعالی است و اگر مشارکت نباشد نمی توانیم ادعا کنیم کیفیت و توسعه یافتگی وجود دارد.

وی همچنین از پیش بینی و اجرای برنامه های مفیدی در حوزه نشاط اجتماعی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، شهروند مؤثر و همچنین بحث های فرهنگی در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج خبر داد و گفت: : امروز پیش از آنکه فرزندان ما دانش بیاموزند باید مهربانی، عشق، محبت، همدلی، همکاری، همفکری و شهروند خوب بودن را بیاموزند، زیرا جامعه ی امروز ما به این گونه افراد نیاز دارد.

قاسمی با اشاره به اینکه بستر اصلی تربیت، خانواده است، بیان داشت: آموزش و پرورش، مدرسه، معلم و مدیر به تنهایی از عهده تربیت یک دانش آموز خلاق، کنجکاو، بانشاط، تعامل گرا و خرد ورز بر نمی آیند و در واقع بذر از خانواده و رشد از ماست.

وی مشارکت و نظارت را به عنوان دو خواسته مهم آموزش و پرورش از اولیا دانست و افزود: مشارکت ما در امر آموزش و پرورش کیفی نیست و باید بتوانیم مشارکت جدی اولیا را داشته باشیم؛ اگر می خواهید از آموزش و پروزش استان البرز مطالبه گر باشید مشارکت کنید. مدیر مدرسه نیز باید مشارکت پذیر و مشارکت جو باشد و زمینه را فراهم کند.

قاسمی ضمن توصیه به مدیران مدارس و رؤسای آموزش و پرورش بر ایجاد زمینه های اعتماد،اذعان داشت: تلاش، تفکر و تعامل فکری، تحکیم پیوندهای عاطفی، اخلاقی و اجتماعی و در پایان کمک های مادی می تواند موجب محکم شدن این پیوند شود و اگر نگاه مدیر صرفا کمک مادی از اولیا باشد، از وی سلب اعتماد خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز