کشف و ضبط ۱۷ قطعه پرنده وحشی در مه‌ولات

۱۳۹۸/۰۸/۰۲ - ۱۲:۴۲:۵۱
کد خبر: ۹۱۵۷۹۷
کشف و ضبط ۱۷ قطعه پرنده وحشی در مه‌ولات
رئیس اداره حفاظت محیط زیست مه‌ولات گفت: ماموران یگان حفاظت اداره محیط زیست با حضور پلیس اطلاعات و امنیت این شهرستان در بازرسی از یک واحد صنفی ۱۷ قطعه پرنده وحشی را کشف و ضبط کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حمید جوانبخت در این خصوص اظهار کرد: ماموران در بازرسی از این واحد صنفی تعداد ۱۷ قطعه پرنده از ۱۰ گونه مختلف شامل قرقاول، مرغ شاخدار، کبک، تیهو، بلدرچین، مینا، یاکریم، بلبل خرما، زاغی و طوطی برزیلی فیشر را کشف و ضبط کردند.

وی ادامه داد: فرد متخلف پس از دستگیری برای سیر مراحل قانونی پرونده تحویل دستگاه قضایی شهرستان مه ولات شد و با توجه به این که طبق قانون شکار و صید، خرید، فروش، حمل، عرضه و نگهداری تمام گونه های جانوری وحشی بدون اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع است  فرد متخلف به پرداخت جرایم سنگینی محکوم خواهد شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مه ولات از شهروندان طبیعت دوست خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی، شکار و صید غیرمجاز جانوران وحشی، مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۵۶۷۲۹۱۰۰ به اداره حفاظت محیط زیست مه ولات اطلاع دهند.
منطقه شکار ممنوع نوبهار مه ولات با بیش از ۱۷۰ هزار هکتار در ضلع جنوبی این شهرستان به صورت شبانه روزی توسط محیط بانان محافظت می شود.
این منطقه به‌ صورت دشتی و کویری و فاقد هر گونه چشمه، قنات و رودخانه طبیعی و دائمی است و زیستگاه گونه‌های جانوری متنوع شامل آهو، هوبره، گربه وحشی، روباه شنی، روباه معمولی، خرگوش، گرگ، شغال، کفتار، انواع پرندگان شکاری، تیهو، باقرقره شکم سیاه، کبوتر چاهی، انواع گنجشک سانان، انواع مارها و خزندگان است.
منطقه شکار ممنوع نوبهار مه ولات همچنین دارای پوشش گیاهی متناسب با مناطق کویری از قبیل آرتیپلکس، تاغ، گز و  دانه شور است  و در مجموع جزء مناطق فقیر از نظر پوشش گیاهی محسوب می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز