یادداشت وارده;'

انتخابات و استخدام مزدوران فضای مجازی/هادی صباغی

۱۳۹۸/۰۸/۰۳ - ۱۴:۴۵:۱۰
کد خبر: ۹۱۶۱۲۷
هرچه به اسفندماه و موعد انتخابات نزدیکتر می شویم, فضاهای رسانه ای و پیام رسانها تبدیل به بستری برای نقد و انتقادات و متقابلا تعریف و تمجید و بت سازی ها می شود.

به گزارش برنا،هادی صباغی در یادداشتی به بد اخلاقیهای انتخاباتی پرداخته است.مشروح یادداشت وی در ذیل می آید:

از سوی دیگر, بستر پیام رسانها باعث تولید "خود کارشناس پندارانی"  شده است که خود را مجاز می دانند با اطلاع یا بدون اطلاع, در هر موضوعی ورود کرده و اظهارنظر و علم نمایند. همین امر خود باعث تشدد رای و نظر شده و بعضا نظرات غلط و بدور از صحت و سقم, بصورت واقعیت نمایانده شده و تبدیل به نظریه بدور از واقعیت می شود.

 پدیده جدیدی هم که اینروزها در حال رونمایی شدن هست, پدیده "مزدوران فضای مجازی" است که هر چه به روزهای حساس انتخابات نزدیک تر می شویم, بیشتر رخ می نمایاند.

 استخدام افراد با وعده های آنچنانی برای حضور در فضای مجازی و گروهها با هدف تعریف و تمجید های آلوده به غلو و بزرگنمایی از فرد یا گرایش خاص و در مواقع لازم حمله به منتقدان و فحاشی و توهین و تهدید آنان طراحی شده است.

 برای این مزدوران, مهم نیست طرف مقابل درست می گوید یا نادرست, حق می گوید یا ناحق, حرفش صادق است یا ناصادق, هدف یک چیز است: حمله و ترور شخصیتی و تهمت و فحاشی... بگونه ای که گوینده و نویسنده یا بترسد یا برای دور ماندن از سیبل تهمت و توهین و هتاکی, عقب نشینی کرده و بنوعی نظر و حرفش را پس بگیرد یا ادامه ندهد.

در برخی ستادها, اتفاقا اعتبارات خوبی هم برای این امر و کنترل فضای مجازی اختصاص یافته و افراد با رصد فضا, با تعریف و تجمیدهای آنچنانی و غلوآلود از کاندیداهای احتمالی و بت سازی و رزومه سازی از افراد, ضمن پاسخگویی توام با تهدید و ارعاب و هجو و تمسخر, اقدام به سندسازی و انتقال این مطالب به ستاد مرکزی نموده و برای افراد منتقد و مخالف, پرونده سازی می کنند برای روزها و ایام بعد انتخاب احتمالی...

قطعا اینگونه برنامه ها, دیگر کارایی لازم برای مهار افکار عمومی را ندارد. امروزه عصر اطلاعات و تبادل آگاهی هاست و نمی توان با ارعاب و ترور شخصیتی و فحاشی و توهین و تهمت, جلوی انتشار اخبار و اطلاعات را گرفت یا محدود کرد. غالب مردم هوشیارند و می دانند آبشخور این نظرات و تفکرات کجاست و به چه نیتی...

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز