انجام عمل جراحی تعویض مفصل لگن برای نخستین‌بار در سردشت

۱۳۹۸/۰۸/۰۴ - ۲۰:۰۰:۰۷
کد خبر: ۹۱۶۴۱۹
انجام عمل جراحی تعویض مفصل لگن برای نخستین‌بار در سردشت
رئیس بیمارستان امام خمنیی (ره) سردشت گفت: برای نخستین‌بار در این شهرستان مرزی عمل جراحی سنگین تعویض مفصل لگن با موفقیت کامل انجام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ پیمان مشاری روز شنبه گفت: این عمل جراحی با تلاش پزشکان متخصص ارتوپدی و بیهوشی روی یک بانوی ۵۸ ساله انجام گرفت.

وی بیان کرد: این زن با سابقه دیالیز به علت پوکی شدید استخوان دچار شکستگی لگن سمت راست شده بود و با توجه به جوش نخوردن شکستگی استخوان، تصمیم به تعویض مفصل لگن گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه این عمل جراحی موفقیت‌آمیز ۲ ساعت طول کشید، اضافه کرد: بیمار بعد از ریکاوری در بخش جراحی زنان بستری شد و در حال حاضر با حال عمومی مساعد تحت مراقبت است.

وی ادامه داد: لگن یکی از بزرگترین مفاصل بدن است و هنگامی که این مفصل دچار آسیب می‌شود، مشکل ایجاد شده می‌تواند تاثیری جدی بر تمام بدن فرد و انجام فعالیت‌های عادی داشته باشد.

«مشاری» افزود: در چنین شرایطی هنگامی که این مفصل به خاطر آرتروز یا سایر مشکلات احتمالی دچار آسیب شدید شود، عمل جراحی تعویض مفصل لگن به بیمار پیشنهاد می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: تعویض مفصل لگن و ران یکی از موفقیت‌آمیزترین اعمال جراحی در انسان است که با تعویض مفصل لگن، بیمار از دردی مزمن که مدت‌ها مانع یک فعالیت بدنی طبیعی برای وی می‌شد رها می‌گردد.

بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت با ۱۲۰ تخت فعال به بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت این شهرستان ارائه خدمات درمانی می‌دهد.

با اجرای طرح تحول نظام سلامت توسط دولت در کشور و به ویژه مناطق محروم و ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز بهداشتی و درمانی در این مناطق امروزه شاهد انجام اعمال جراحی زیادی در شهرهای دورافتاده و مرزی چون سردشت هستیم.

هفته گذشته نیز برای نخستین‌بار در این بیماستان عمل جراحی چشم انجام گرفت؛ پیش از این اینگونه اعمال جراحی به مراکز استان یا دیگر استان‌های همجوار ارجاع داده می‌شد.

سردشت با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی و ۲۲۵ کیلومتری مرکز استان در جوار مرز عراق واقع شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز