پس از تعقیب و گریز چند ساعته؛

دستگیری باند حرفه ای شکارچیان در لرستان

۱۳۹۸/۰۸/۰۴ - ۱۲:۱۶:۲۲
کد خبر: ۹۱۶۴۵۶
دستگیری باند حرفه ای شکارچیان در لرستان
رئیس حفاظت محیط زیست سلسله از دستگیری باند حرفه ای و سابقه دار شکارچیان غیر مجاز، به جرم شکار یک راس بز کوهی و یک قطعه کبک در منطقه شکار و صید ممنوع گرین الشتر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ علیرضا رحیمی در این خصوص به خبرنگاران ،گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سلسله با  گشت و کنترل  وبیتوته شبانه در منطقه شکار و صید ممنوع گرین، پس از تعقیب و گریز چند  ساعته در مناطق صعب العبور گرین الشتر، یک باند حرفه ای متشکل از سه نفر از شکارچیان  غیر مجاز و سابقه دار را دستگیر نمایند.  

اوافزود: از این شکارچیان غیرمجاز که به مدت سه شبانه روز جهت شکار حیوانات وحشی در ارتفاعات گرین بیتوته نموده بودند، یک قبضه اسلحه غیر مجاز ام یک، یک قبضه اسلحه تکلول ساچمه زنی، 9 عدد فشنگ و لاشه یک راس بز کوهی و یک قطعه کبک شکار شده کشف و ضبط شد.

رحیمی تصریح کرد: این متخلفین با توجه به دلایل و مدارک موجود و گزارش همیاران، در باز جویی ها اولیه به زخمی نمودن دو راس بز وحشی نیز اعتراف نمودند.

او گفت: پرونده این متخلفین زیست محیطی پس از تکمیل به مراجع قضایی ارجاع، که حسب دستور قضایی این شکارچیان، به خاطر شکار غیر مجاز و نگهداری اسلحه بدون مجوز روانه زندان شدند.

رئیس حفاظت محیط زیستسلسله با اشاره به تلاش شبانه روزی محیط بانان این اداره در حفاظت از تنوع زیستی و حیات وحش شهرستان گفت: از همه دوست داران محیط زیست تقاضا داریم هرگونه تخلف زیست محیطی را به سامانه 1540 اطلاع داده تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری آن اقدام شود.

 

نظر شما