مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی استان خوزستان :

درک عمیق کارگران دلیل پایان اعتصابات هفت‌تپه بود

۱۳۹۸/۰۸/۰۶ - ۱۴:۰۰:۵۰
کد خبر: ۹۱۷۰۳۱
درک عمیق کارگران دلیل پایان اعتصابات هفت‌تپه بود
مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی استان خوزستان گفت: کارگران با درک عمیق خود دریافتند که در شرایط حساس کنونی ادامه اعتصاب ضربه به موجودیت شرکت است البته کارگران مطالباتی دارند که درحال پیگیری هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ ارسلان غمگین  روز دوشنبه گفت: در شورای تامین استان خوزستان از جانب استاندار خوزستان، دستور پیگیری مشکلات کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه صادر شد به همین دلیل در سفری به شهرستان شوش از نزدیک مطالبات آنها شنیده شد.

وی افزود: بخشی از مطالبات کارگران صنفی و بخشی دیگر غیرصنفی بود که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان وظیفه پیگیری مطالبات صنفی کارگران را دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان کرد: کارگران و کارفرمایان طبق اصل سه جانبه گرایی جزیی از جامعه هدف ما هستند و تلاش می کنیم این ۲ قشر را به هم نزدیک کنیم.

غمگین با اشاره به استقرار یک هیات سه نفره از کارشناسان حوزه روابط کار در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه یادآور شد: افزایش پرداخت هزینه غذا، صدور احکام شغلی تعیین سمت سرپرستان، تامین لباس کار وفق مقررات، ساماندهی و تعدیل بازنشستگان و تنها استفاده از نخبگان بازنشسته، تشکیل کمیته دائمی طرح طبقه بندی مشاغل برای پیگیری امورات طرح و واریز حقوق شهریورماه حداکثر تا دهم آبانماه از جمله توافقات کمیته استقرار با کارفرما بوده است.

وی گفت: البته کارگران خواسته های دیگری نیز دارند که باید بررسی شوند و در صورت لزوم در شورای حل اختلاف برای آنها رای صادر شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: درحال حاضر ۶هزار و ۶۰۰ هکتار نیشکر آماده برداشت در نیشکر هفت تپه وجود دارد که در صورت ادامه اعتصابات از بین می رفت اما با همکاری کارگران و پایان اعتصابات از این خسارت پیشگیری شد.

وی ادامه داد: کارگر و کارفرما در مقابل همدیگر تکالیف و وظایفی دارند ، همانطور که کارگران باید طبق شرح وظایف عمل کنند کارفرما نیز باید برای تامین معاش کارگران اقدام کند.

غمگین گفت: شرکت نیشکر هفت تپه یک شرکت مادرتخصصی است و باید تلاش کنیم به روزهای اوج خود بازگردد.

وی افزود: معاون سرمایه انسانی و پشتیبانی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، ۱۷ مورد از جمله اصلاح ساختار سازمانی، بهینه سازی شرح وظایف براسا ساختار جدید، آموزش عمومی و تخصصی مدیران و کارگران، ساماندهی نیروی انسانی شرکت و بازآموزی آنان و فعال کردن کمیته انضباطی به عنوان برنامه های دیگر شرکت برای توسعه عنوان کرده است.

کشت و صنعت هفت تپه قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می‌گذرد و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی اواخر سال ۱۳۹۴ از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.

جمعیت کارکنان شاغل در این شرکت بزرگ تولید شکر به صورت رسمی، پیمانی، قراردادی و پیمانکاری در بخش های مختلف پنج هزار و ۵۰۰ نفر اعلام شده است.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با ۲۴ هزار هکتار وسعت اراضی و کارخانه در ۱۵ کیلومتری شهر شوش در شمال استان خوزستان واقع است.

شرکت نیشکر هفت تپه یکی از بزرگترین کارخانه های استان خوزستان و کشور است که نقش مهمی در تولید، اشتغال و کشاورزی منطقه دارد.

کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه پس از ۳۲ روز اعتصاب دوم آبانماه به سرکار خود بازگشتند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز