نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی خبر داد:

استقرار دفتر نمایندگی وزارت خارجه در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد

۱۳۹۸/۰۸/۰۶ - ۱۵:۰۰:۵۲
کد خبر: ۹۱۷۲۱۴
استقرار دفتر نمایندگی وزارت خارجه در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد
نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی از استقرار دفتر نمایندگی وزارت خارجه در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از بهشهر؛ علی‌محمد شاعری اظهار کرد: بندر امیرآباد به عنوان بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر، میزبان تعداد زیادی از مشتریان و سرمایه‌گذاران خارجی است و به جهت رفع موانع ورود، خروج و کنسولی آنها دفتر نمایندگی وزارت خارجه در بندر امیرآباد ایجاد می‌شود.

وی افزود: بندر امیرآباد مزیت اقتصادی و بازرگانی شرق استان مازندران را داراست و براساس تجهیز سخت افزاری، اداری و همچنین بر ارتقاء دیپلماسی اقتصادی با ایجاد دفتر نمایندگی وزارت خارجه تأکید کرد.

شاعری در پایان با اشاره به اینکه بندر امیرآباد پیشران توسعه مازندران و منطقه‌ای تاثیرگذار در اقتصاد کشور محسوب می شود؛ گفت: در این راستا اقداماتی از قبیل افزایش ظرفیت اسمی تخلیه و بارگیری کالا به ۷/۵ میلیون تن، ارتقاء سطح گمرک امیرآباد به اداره کل و تلاش برای تبدیل منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد به منطقه آزاد انجام شده است.

سیاوش رضوانی، مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، در ادامه جلسه ضمن تبیین برنامه‌ها و راهبردهای اقتصادی این بندر به تشریح عملکرد بندرامیرآباد در حوزه های مختلف پرداخت و خاطرنشان کرد: با استفاده از تکنولوژی روز جهت تخلیه و بارگیری کالا، می‌توان به رشد ۳۱ درصدی تخلیه و بارگیری کالا از آغاز سال جاری تاکنون و نسبت به مدت مشابه سال قبل از سهم ۶۶ درصدی بندرامیرآباد در بین بنادر شمالی کشور می‌باشد.

وی همچنین به رشد ۸۱ درصدی صادرات بندرامیرآباد در این مدت اشاره کرد و یادآور شد: بندر امیرآباد در صادرات، تخلیه کالاهای اساسی و تخلیه غلات به ترتیب سهم ۷۸، ۶۷ و ۶۴ درصدی در بنادر شمال کشور را داراست.

مدیر بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر در تشریح عملکرد بخش سرمایه‌گذاری و تأکید بر فرصت‌های بی نظیر سرمایه‌گذاری در بندر امیرآباد، اظهار کرد: تاکنون ۱۳ هزار و ۶۱۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش خصوصی انجام شده که از این میزان ۶ هزار و ۷۰۴ میلیارد ریال پروژه های در حال ساخت و ۶ هزار و ۹۰۸ میلیارد ریال پروژه‌های به بهره برداری رسیده است، ضمن اینکه میزان سرمایه‌گذاری بخش دولتی در این بندر ۸۵۰۰ میلیارد ریال می‌باشد.

رضوانی در پایان ضمن قدردانی از حضور نماینده وزارت خارجه در بندرامیرآباد، استقرار دفتر نمایندگی این وزرات خانه در بندرامیرآباد را اقدامی محرک در رقابت پذیری این بندر با سایر بنادر حاشیه دریای خزر دانست.

گفتنی است علی‌محمد شاعری و محمد رحیمی گرجی، معاون اداری و مالی وزارت خارجه، با حضور در منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد از مناطق عملیاتی و اراضی پسکرانه این بندر بازدید میدانی داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز