برگزاری آئین خطبه‌خوانی شب شهادت حضرت امام رضا(ع)

۱۳۹۸/۰۸/۰۶ - ۲۱:۰۴:۵۴
کد خبر: ۹۱۷۲۹۳
برگزاری آئین خطبه‌خوانی شب شهادت حضرت امام رضا(ع)
همزمان با شب شهادت ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع) آیین سنتی خطبه‌خوانی دوشنبه شب با حضور خادمان در صحن انقلاب اسلامی بارگاه منور رضوی برگزار شد.

در این آیین که نماینده‌ ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی، استاندار این استان و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری حضور داشتند، خادمان حرم مطهر رضوی در حالی که لاله‌های شمع در دست داشتند، گرداگرد صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر حلقه زده و نسبت به ساحت مقدس حضرت امام رضا (ع) ادای احترام کردند.

تولیت آستان قدس رضوی در این آیین با اشاره به ترفندهای دشمنان برای تضعیف روحیه جامعه اسلامی گفت: ایمانی که با استقامت همراه نشود در برابر تهدیدات دشمنان متزلزل خواهد شد.

حجت الاسلام احمد مروی افزود: دشمنان با حربه تحقیر و سرزنش می‌کوشند اعتماد به نفس مومنان را از بین ببرند و آنان را عقب نگهدارند.

وی اظهار داشت: انسانی که فاقد روحیه اعتماد و خودباوری باشد تسلیم هر مقام و قدرتی می‌شود.

وی گفت: حضرت امام رضا (ع) در دشوارترین شرایط زمان و تحت سخت ترین فشارها و اختناق ها زندگی کرد اما با استقامت و ثبات قدم بیشترین ترویج و تبیین را نسبت به دین و اسلام ناب محمدی داشت.

حجت الاسلام مروی افزود: امام هشتم (ع) در دوره خفقان خلافت هارون و دوره تاریکی و ظلمت بهترین مبانی دینی و شیعی را بیان کرد.

در ادامه این مراسم خطبه مخصوص شب شهادت حضرت امام رضا (ع) توسط یکی از خادمان بارگاه منور رضوی قرائت شد و مداحان به مدیحه سرایی و ذکر مصیبت پرداختند.

مراسم خطبه‌خوانی آیین سنتی است که هر سال در شب عاشورای حسینی و شب شهادت حضرت امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

خطبه ویژه این شب شامل شهادت به یگانگی ذات اقدس الهی، حمد و ستایش پروردگار یکتا و درود و رحمت بر رسول اکرم (ص) و سلام و درود بر ائمه معصومین (ع)، شهدا و امام راحل و آرزوی سلامتی و طول عمر برای رهبر معظم انقلاب است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز