چهار هزار صندلی خالی فقط در دانشگاه آزاد اسلامی یک استان!

۱۳۹۸/۰۸/۰۸ - ۱۹:۰۰:۲۸
کد خبر: ۹۱۷۶۵۵
چهار هزار صندلی خالی فقط در دانشگاه آزاد اسلامی یک استان!
دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی هم‌اکنون با داشتن هشت هزار دانشجو، همچنان ۴ هزار صندلی خالی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی روز چهارشنبه اظهار داشت: پنج هزار دانشجوی این دانشگاه در واحد بجنورد و مابقی در مراکز شیروان، مانه و سملقان و اسفراین تحصیل می کنند.

دکتر رجبعلی وثوقی مطلق گفت: امسال علیرغم کاهش شمار دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در کشور، شمار دانشجو در این مرکز آموزش عالی خراسان شمالی نسبت به سال تحصیلی گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه امسال ۲ هزار دانشجو جذب این مرکز آموزش عالی شده اند، اظهار داشت: بیشترین دانشجویان جذب شده امسال در رشته های علوم انسانی بوده است.

وی گفت: هم اکنون در این مرکز آموزش عالی ۱۸۷ عضو هیات علمی، آموزش دانشجویان را در ۸۶ رشته دکتری، کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی بر عهده دارند که عمدتا استادیار و یا دانشجوی دوره دکتری هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه هم اکنون در این مرکز آموزش عالی ۱۴ رشته دکتری و ۶۰ رشته کارشناسی ارشد وجود دارد، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان تلاش می کند تا تمرکز اصلی خود را بر گسترش تحصیلات تکمیلی بگذارد.

 دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد در اسفند ۱۳۶۶ مجوز فعالیت دریافت و از مهر ۶۷ فعالیت آموزشی خود را با ۹۹ دانشجو در ۲ رشته کارشناسی علوم تربیتی و کاردانی برق در مدارس آموزش و پرورش و ساختمان های استیجاری آغاز کرد.

اکنون این مرکز آموزشی فضایی به وسعت بیش از ۵۰ هکتار مشتمل بر ۲ سایت دانشگاهی و سایت جدید گلستان‌شهر، با زیربنایی بیش از ۴۴ هزار و ۸۸۵ مترمربع و امکانات وسیع آزمایشگاهی و کارگاهی و مجتمع ورزشی با ظرفیت ۶ هزار نفر دارد.

وثوقی مطلق گفت: این مرکز آموزش عالی با تنوع رشته های تحصیلی، تقویت بنیه علمی و جذب اساتید مجرب و داشتن فضاهای آموزشی مناسب برای جذب دانشجو و به ویژه در سطح تحصیلات تکمیلی تلاش می کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه فضاهای خالی این مرکز آموزش عالی در اختیار مدارس سما قرار می گیرد، اظهار داشت: ساختمان های خالی به حوزه آموزشی سما و آموزشکده های سما اختصاص می یابد زیرا اجازه نداریم این فضاها را به غیر واگذار کنیم.

وثوقی مطلق بر توسعه مدارس سما نیز تاکید کرد و افزود: با ریزش دانشجو و خالی ماندن فضاهای آموزشی، توسعه مجتمع های آموزشی سما را در برنامه داریم و اکنون سه هزار دانش آموز در مدارس سمای استان مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، بزرگ‌ترین مجتمع غیرانتفاعی آموزشی استان را دارد، افزود: هم اکنون در بجنورد، شیروان و اسفراین مدارس سما فعالیت دارند که با اجرای برنامه توسعه ای، این مدارس در شهرستان های گرمه، جاجرم و مانه و سملقان نیز راه اندازی می شوند.

وی اظهار داشت: هم اکنون ساختمان علوم انسانی دانشگاه آزاد واحد بجنورد در اختیار آموزشگاه سما مقطع ابتدایی قرار گرفته اما فضای آن بخش دانشگاهی، تفکیک شده است.

وی افزود: دانشجویان حوزه علوم انسانی نیز به سایر دانشکده ها از جمله فنی و مهندسی منتقل شده اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی گفت: این مرکز آموزش عالی دارای در بخش خوابگاهی نیز ظرفیت خالی دارد که می تواند این فضاها را نیز در اختیار سایر دانشگاه ها قرار دهد.

وثوقی مطلق افزود: خوابگاه های دانشگاه آزاد خراسان شمالی ظرفیت پذیرش ۵۰۰ دانشجو را دارند که تاکنون ۲۰۰ نفر از این ظرفیت به سایر دانشگاه ها واگذار شده است.

وی بر جذب دانشجویان خارجی نیز تاکید کرد و گفت: تاکنون در این خصوص با کشور ترکمنستان رایزنی و موافقت های اولیه نیز صورت گرفته شده است.

در استان خراسان شمالی بیش از ۴۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های دولتی، پیام نور، آزاد و دیگر مراکز دانشگاهی تحصیل می‌کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز