مدیر عامل خانه کتاب ایران:

افزایش سیصد درصدی خرید کتاب از ناشران و مولفین استان در دولت تدبیر و امید /به دنبال اجرای طرح عصر کتاب در استانهای کشور هستیم

۱۳۹۸/۰۸/۰۹ - ۰۹:۰۵:۴۰
کد خبر: ۹۱۸۰۸۰
افزایش سیصد درصدی خرید کتاب از ناشران و مولفین استان در دولت تدبیر و امید  /به دنبال اجرای طرح عصر کتاب در استانهای کشور هستیم
نیکنام حسینی پورگفت: ناشران به عنوان حلقه واسط بین نویسنده و جامعه مخاطب، باید نقش دروازبانی را به خوبی ایفا نموده و از انتشار کتاب های بی محتوا جلوگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛حسینی پور در دیدار با فعالان حوزه کتاب لرستان  با اشاره به ظرفیت لرستان در حوزه تالیف و نشر کتاب،اظهار کرد: بنا بر آمار در حال حاضر ۲۹ ناشر در لرستان پروانه انتشار دارند و از ابتدای انقلاب تا کنون ۱۵۶۸ عنوان کتاب در لرستان به چاپ رسیده که آمار مطلوبی است اما ظرفیت استان بیش از این تعداد است.

اوافزود: جلوگیری از انتشار کتاب های که محتوای آن کمکی به نیازهای جامعه نمی کند باید در گام اول توسط ناشران صورت بپذیرد و در این راستا ایفای درست نقش دروازبانی توسط ناشران می تواند بسیار کارساز باشد.

حسینی پور تصریح کرد: در طول دو سال گذشته و به دنبال تحقق شعار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر اینکه "ایران فقط تهران نیست" طرح های توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را به استانها سوق داده ایم و در همین راستا هم اینک خبرگزاری کتاب ایران در هجده استان فعال است تا فعالیت های این حوزه در استان ها را به خوبی در سطح کشور منعکس کند.

او بیان کرد: به دنبال اجرای طرح عصر کتاب در استانهای کشور هستیم تا از این طریق مفاخر فرهنگ مکتوب در استانها مورد تجلیل قرار گرفته و از حمایت های ویژه برخوردار شود.

مدیر عامل خانه کتاب ایران  با اشاره به  تخصیص یارانه به کتابفروشی های مناطق کم برخوردار، خاطر نشان کرد: برای حمایت از کتابفروشی های مناطق کم برخوردار، آمادگی داریم یارانه های لرستان را افزایش دهیم اما این کار نیازمند تلاش بیشتر کتابفروشی ها در جهت جذب هر چه بیشتر این یارانه ها است.

او ضمن اشاره به افزایش سیصد درصدی خرید کتاب از ناشران و مولفین استان در دولت تدبیر و امید، یادآورشد: در راستای حمایت از ناشران و مولفین کشور، علاوه بر اختصاص بن های حمایتی و بیمه فعالان حوزه کتاب، مقدمات اختصاص وام بانکی به این قشر، با بانک صادرات ایران صورت پذیرفته و انشاالله در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

حسینی پورگفت: آمادگی برگزاری دوره های کوتاه مدت تخصصی مانند ویراستاری و صفحه آرایی در لرستان را داریم و در صورت اعلام نیاز این کار را انجام خواهیم داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز