استاندارخراسان جنوبی خبر داد:

ساخت ۱۰۰ هکتار گلخانه در قائنات تا پایان دولت / بهترین زعفران جهان در قائنات

۱۳۹۸/۰۸/۱۱ - ۰۹:۱۹:۲۶
کد خبر: ۹۱۸۶۶۶
ساخت ۱۰۰ هکتار گلخانه در قائنات تا پایان دولت / بهترین زعفران جهان در قائنات
معتمدیان با تاکید براینکه عدم نقدینگی و سرمایه در گردش خام فروشی این محصولات زیاد است بیان کرد: با تفاهم نامه ای که منعقد شده تا پایان دولت هزار هکتار گلخانه ایجاد کند و دولت وظیفه تامین زیرساخت را دارد که 100 هکتار گلخانه برای شهرستان قائنات در نظر گرفتیم و ایجاد گمرکات تخصصی، و افزایش درآمد مردم از مهمترین اولویت های ما است.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، جشن شکرگزاری برداشت زعفران و زرشک با حضور مسولان ارشد استانی و کشوری در شهرستان قاینات برگزار شد.

محمدصادق معتمدیان استاندارخراسان جنوبی نیز در این مراسم بیان کرد: در مرز ماهیرود خراسان جنوبی یک میلیارد دلار به کشور افغانستان کالا صادر شده است و این نشان دهنده اهمیت مرزهای خراسان جنوبی و ارز آوری برای جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه زرشک رتبه اول تولید جهان را داریم عنوان کرد: دومین استان از لحاظ کمیت برداشت زعفران و از لحاظ کیفیت بهترین تولید زعفران در جهان مطرح است.

معتمدیان با تاکید براینکه عدم نقدینگی و سرمایه در گردش خام فروشی این محصولات زیاد است بیان کرد: با تفاهم نامه ای که منعقد شده تا پایان دولت هزار هکتار گلخانه ایجاد کند و دولت وظیفه تامین زیرساخت را دارد که 100 هکتار گلخانه برای شهرستان قائنات در نظر گرفتیم و ایجاد گمرکات تخصصی، و افزایش درآمد مردم از مهمترین اولویت های ما است.

 

 

نظر شما