خدمات غیر حضوری برق ایران راحت‌ترین و قابل دسترس‌ترین روش جهت مشاهده و پرداخت قبوض

۱۳۹۸/۰۸/۱۱ - ۱۱:۲۶:۱۴
کد خبر: ۹۱۸۷۳۷
خدمات غیر حضوری برق ایران راحت‌ترین و قابل دسترس‌ترین روش جهت مشاهده و پرداخت قبوض
معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی درخصوص جزئیات طرح ملی قبض سبز گفت: خدمات غیر حضوری برق ایران راحت‌ترین و قابل دسترس‌ترین روش برای مشترکین جهت مشاهده و پرداخت قبوض می‌باشد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، شاهرخ پاشاوند درخصوص جزئیات طرح ملی قبض سبز گفت: خدمات غیر حضوری برق ایران راحت‌ترین و قابل دسترس‌ترین روش برای مشترکین جهت مشاهده و پرداخت قبوض می‌باشد.

وی افزود: طرح ملی قبض سبز از مهم‌ترین طرح‌های ملی است که همزمان با مهرماه سال جاری در راستای تحول دیجیتال در خدمات مشترکین به صورت سراسری اجرایی شد.

پاشاوند عنوان کرد: با وجود اینکه شروع این طرح از مهرماه رقم خورد اما زیرساخت‌های لازم جهت حذف قبوض کاغذی از چند سال گذشته توسط شرکت‌های توزیع انجام شده بود.

 با اجرای طرح ملی قبض سبز مشکلات عدیده قبوض کاغذی ازبین می‌روند

وی ادامه داد: قبوض کاغذی مشکلاتی همچون هزینه گزاف کاغذ و مفقود شدن قبوض را به‌دنبال داشتند به همین دلیل حذف این قبوض ضروری است و با اجرایی شدن طرح ملی قبض سبز بسیاری از مشکلات گذشته قبوض کاغذی از بین خواهد رفت برای مثال در گذشته و با وجود قبوض کاغذی برخی مشترکین بنا به دلایلی در صورت عدم دریافت قبض مشترک به اجبار باید جهت چاپ مجدد و پیگیری قبض خود با مراجعه حضوری به شرکت توزیع برق علاوه بر اتلاف وقت خود هزینه‌ای توسط خود مشترک و شرکت توزیع برای این کار پرداخت می‌شد در حالی که با پرداخت غیر حضوری قبوض دیگر شاهد چنین مشکلاتی نخواهیم بود.

پاشاوند در ادامه سخنان خود تاکید کرد:راحت‌ترین و قابل دسترس‌ترین روش برای مشترکین جهت مشاهده و پرداخت قبوض، خدمات غیر حضوری برق ایران می‌باشد که البته تنها سامانه موجود برای این امر نیست و می‌توانند از سایر سامانه‌های موجود در کشور نیز مانند ساپا، آپ، سکه، اپلیکیشن تجارت الکترونیک پارسیان یا تاپ و کیف پول همراه پاسارگاد یا کیپاد نیز استفاده کنند.

وی تصریح کرد: مشترکین با استفاده از نرم افزارهای مشاهده و پرداخت قبوض علاوه بر پرداخت قبض دوره جاری می‌توانند سوابق پرداخت و مصرفی خود را مشاهده کنند.

پاشاوند با اشاره بر ایجاد ارتباط دوسویه مناسب شرکت‌های توزیع با مشترکین، ابراز امیدواری کرد: به طور حتم تحول دیجیتال در صنعت برق محدود به کنتورهای هوشمند و حذف قبوض کاغذی نبوده و این ارتباط دوسویه ایجاد شده میان مشترکین و شرکت توزیع برق در آینده می‌تواند برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر کمک‌کننده باشد.

 رفع مشکلات طرح ملی قبض سبز منوط بر مشارکت حداکثری مردم در اجرای آن می‌باشد

وی خاطر نشان کرد: قطع به یقین هر تغییری در سطوح ملی با مشکلاتی رو به رو خواهد بود که طرح ملی قبض سبز نیز از این قاعده مستثنی نبوده اما دستیابی به راه حل مشکلات این طرح منوط بر مشارکت مردم می‌باشد چرا که تنها با استفاده مردم از این طرح می‌توان به نواقص آن پی برد و به دنبال راه حل آن بود در غیر اینصورت توسعه‌ای ایجاد نخواهد شد.

پاشاوند مطرح کرد: شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی تا زمانی که این طرح به طور کامل بین مردم جا بیفتد تدابیری برای افرادی که اطلاعی از طرح نداشته و یا دسترسی به گوشی‌های هوشمند ندارند اندیشیده که درصورتیکه این افراد از قبوض خود اطلاع ندارند، قبل از اتمام زمان پرداخت بدهی برگه‌ای مختصر به عنوان صورتحساب که در آن شناسه قبض و پرداخت در آن وجود دارد به آن‌ها داده می‌شود و مهلتی جهت پرداخت بدهی‌شان به آن‌ها خواهیم داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز