معاون وزیر صنعت اعلام کرد:

اضافه شدن ۴۰۰ هزار کیلومتر به اکتشافات معدنی

۱۳۹۸/۰۸/۱۱ - ۲۲:۰۰:۰۸
کد خبر: ۹۱۹۰۸۰
اضافه شدن ۴۰۰ هزار کیلومتر به اکتشافات معدنی
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، ۴۰۰ هزار کیلومتر به پهنه‌های اکتشافی بخش معدن اضافه شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ خداداد غریب پور در سومین دوره از نشست های تخصصی معدن و صنایع معدنی ایران با بیان اینکه در سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، به دنبال رونق و ارتقا بخش معدن هستیم و در این راستا، ٤٠٠ هزار کیلومتر مربع به بحث اکتشاف ایمیدرو اضافه شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اکتشاف گام اول توسعه بخش معدن بوده؛ اما این حوزه زمان بر است؛ اگرچه علیرغم این محدودیت، ما در سیرجان در اکتشافات تکمیلی به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کرده ایم.

وی تصریح کرد: ایمیدرو چند کار را به عنوان محور توسعه باید انجام دهد که اولین آن اکتشاف است که با حمایت وزارتخانه اقدامات خوبی انجام داده و در استان های مختلف پهنه های مختلفی را اجرایی کردیم؛ به نحوی که در قالب کنسرسیوم پایا، متشکل از ١٢ شرکت بزرگ بخشی از اقدامات در حوزه اکتشاف به بخش خصوصی واگذار شده است.معدن و صنایع معدنی ٢٦ میلیارد دلار از GDP را به خود اختصاص داده است که ٤٠ درصد آن صادرات است. در اشتغال نیز برای بیش از ٧٠٠ هزار نفر شغل ایجاد شده است.

غریب پور با بیان اینکه امسال ۳.۵ میلیارد دلار طرح برای بهره برداری داریم، خاطرنشان کرد: ایمیدرو خواهان تمامی پهنه های کشور است تا با بخش خصوصی اقدامات را انجام دهد؛ ضمن اینکه در بخش زیربنایی نیازمند ١١میلیارد یورو سرمایه گذاری بوده و همچنین، امروز در حال امضا تفاهم نامه برای راه آهن بافق به سنگان هستیم.

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه در کرمان ٨٠ میلیارد تومان مس و گل گهر برای زیربناها سرمایه گذاری صورت گرفته است، تاکید کرد: امسال در ایمیدرو اعتبار زیربنا را ٤ برابر کرده ایم؛ چراکه اگر قرار است مواد معدنی را شناسایی و زیربنا ایجاد کنیم نیازمند سرمایه گذاری هستیم که در این رابطه از ظرفیت سود شرکت های بزرگ استفاده کرده ایم.

مدیرعامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: دو شرکت بزرگ مس و مبارکه توانستند در ٧ ماهه سال جاری میزان فروش کل سال گذشته را محقق کرده و در نتیجه، سود ناشی از این موضوع باید در اختیار سرمایه گذاری قرار بگیرد؛ به خصوص اینکه اگر به دنبال رونق در تولید هستیم باید سرمایه گذاری انجام دهیم.

وی اظهار داشت: امسال ٢ الی ٣ میلیون تن به ظرفیت تولید فولاد کشور اضافه می شود و در کنار آن، شرکت مس و مبارکه جزو ٢ الی ٣ شرکت اول بورس هستند که بر این اساس، برنامه آتی ما برای شرکت های معدنی افزایش سرمایه است.

غریب پور گفت: دانش و فناوری از مهمترین موضوعات روز است و شرکت ملی مس نیز با جهاد دانشگاهی همکاری خوبی دارد؛ ضمن اینکه در دانشگاه امیر کبیر به زودی از یک استارتاپ رونمایی می کنیم.

وی اظهار داشت: جشنواره اینوماین را در بهمن ماه خواهیم داشت که ایده های برتر را به شرکت ها معرفی می کنیم؛ ضمن اینکه بودجه آموزشی ٦٠ درصد و بودجه پژوهشی ٥٠ درصد ایمیدرو امسال افزایش پیدا کرده است.

غریب پور با بیان اینکه به دنبال دانش فنی برای تولید گندله و فولاد هستیم، گفت: برای صادرات بلند مدت باید سیاست های بلند مدتی برای آن داشته باشیم؛ تصمیمات باید تسهیل دهنده باشند. امروز با کاهش ارزش پول ملی به فصل صادرات وارد شده ایم.

وی اظهار داشت: ایمیدرو هم در بعد اکتشاف، زیربنا و سرمایه گذاری و همچنین دانش برنامه هایی دارد که آنها را با همکاری بخش خصوصی انجام می دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز