استاندار آذربایجان غربی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب:

طرح لایروبی انهار و مسیل ها در آذربایجان غربی با جدیت دنبال شود

۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۰۸:۰۳:۱۴
کد خبر: ۹۱۹۱۷۵
طرح لایروبی انهار و مسیل ها در آذربایجان غربی با جدیت دنبال شود
استاندار آذربایجان غربی گفت: طرح لایروبی انهار و مسیل ها در استان باید با جدیت دنبال شود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری در جلسه شورای حفاظت از منابع استان که صبح امروز در محل استانداری برگزار شد، لایروبی رودخانه ها را از اولویت های استان عنوان کرد و از شرکت آب منطقه ای استان خواست ضمن تعیین پیمانکاران پروژه های لایروبی انهار را در کوتاه ترین زمان ممکن اجرایی کند.

وی گفت: بروز سیل می تواند خسارات جبران ناپذیری را بدنبال داشته باشد لذا لازم است جهت آمادگی برای بارش های فصلی و همچنین پیشگیری از حوادث احتمالی، طرح لایروبی انهار و مسیل ها در استان بعنوان یک اولویت پیگیری شود.

استاندار آذربایجان غربی بر لزوم رفع تصرف از حریم رودخانه ها نیز تاکید کرد و گفت: از دستگاه های ذیربط انتظار می رود با کمک دستگاه قضایی هرچه سریعتر نسبت به رفع تصرف از حریم و بستر رودخانه ها اقدام کنند.

حفاظت از عرصه‌های ملی و برخورد قانونی با تخریب کنندگان منابع طبیعی از دیگر تاکیدات شهریاری در این جلسه بود.

وی همچنین خواستار اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی استان شد و گفت: با هدف دسترسی به اطلاعات مکانی و توصیفی دقیق از وضعیت اراضی کشاورزی و به منظور ساماندهی مالکیت، تثبیت حقوقی و ثبتی این اراضی و برای برنامه ریزی بهینه برای کشاورزی استان، طرح کاداستر بصورت مرحله به مرحله و در تمامی اراضی کشاورزی استان اجرایی می شود.

همچنین در این جلسه با دستور استاندار آذربایجان غربی مقرر شد مبلغ 10 میلیارد ریال جهت تعمیر و تجهیز ماشین آلات سنگین شرکت آب منطقه ای استان اختصاص یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز