فرماندار بهشهر در گفتگو با خبرگزاری برنا بیان کرد:

بهشهر یکی از قطب‌های تولید انار در استان و کشور است

۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۱۰:۳۰:۵۶
کد خبر: ۹۱۹۲۷۲
بهشهر یکی از قطب‌های تولید انار در استان و کشور است
فرماندار بهشهر در گفتگو با خبرگزاری برناگفت: بهشهر یکی از قطب‌های تولید انار در استان و کشور است.

هادی خنجری، فرماندار بهشهر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری برنا در بهشهر جهت برگزاری هفتمین جشنواره انار اشرف، اظهار کرد: به جهت پتانسیل‌های بالای کشاورزی، خصوصا کشت انار در منطقه بهشهر و پیوند دیرینه انار با فرهنگ ساکنان آن تلاش کرده‌ایم تا با برگزاری هفتمین جشنواره انار در شهرستان بهشهر، پیوند بین فرهنگ و اقتصاد را مستحکم‌تر کرده و نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی را محقق سازیم.

وی یادآور شد: در استان مازندران 1500 هکتار باغ انار وجود دارد که شهرستان بهشهر با داشتن 1000 هکتار و تولید 11000 تن به ترتیب 76 درصد و 70 درصد سطح زیر کشت و تولید استان را به خود اختصاص داده است.

فرماندار بهشهر در ادامه عنوان کرد: وجود 12 هزار هکتار انار ترش خودرو با عملکرد 5 تن در خلیج میانکاله به همراه 150 هکتار انارهای وحشی ترش پراکنده نشانگر جایگاه مناسب توسعه و پرورش انار وحشی در منطقه بهشهر است.

وی افزود: از 762 گونه انار ایران، 28 گونه آن در مازندران و 16 گونه آن به صورت بومی در شهرستان بهشهر وجود دارد که مهمترین ارقام موجود در بهشهر، انار شیرین، شکر، ملس، ترش، ساوه نار بهشهر، کابدار شیرین، کابدار ترش، ترش گلی نار، شیرین گلی نار، سیاه نار، کلباد نار، لمسری نار، وحشی جنگلی ترش، سنگ نار بهشهر، انار زینتی و انار خودروی میانکاله است.

رئیس ستاد جشنواره انار اشرف در ادامه خاطرنشان ساخت: ایجاد اشتغال پایدار، توسعه کشاورزی با رویکرد آمایشی، جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی، توانمند سازی جوامع محلی، توسعه گردشگری، معرفی فرهنگ بومی و احیای سنت ها و آئین‌های فراموش شده بخشی از اهداف ما در برگزاری این جشنواره می‌باشد.

وی تصریح کرد: 90 درصد از انارهای شهرستان بهشهر به صورت ارگانیک تولید می‌شود و یکی از قطب‌های تولید این محصول در استان و کشور است و همچنین دارای تنوع گونه ای بالا بوده و سازگاری خوبی با شرایط اقلیمی منطقه داشته و از نظر اقتصادی برای منطقه مفیدترند.

خنجری در پایان گفت: توسعه باغات جدید انار با ارقام برتر، تجاری، سالم و استاندارد، ایجاد نهالستان و تکثیر و ازدیاد محصول انار و همچنین توسعه مکانیزاسیون و صنایع تکمیلی از برنامه‌های در حال اجرا و در دست اقدام شهرستان است.

photo_۲۰۱۹-۱۱-۰۲_۲۱-۴۷-۲۷

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز