کمبود حدود ۴۰۰ هزار معلم تا ۱۴۰۴

۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۱۹:۰۰:۱۱
کد خبر: ۹۱۹۵۵۱
کمبود حدود ۴۰۰ هزار معلم تا ۱۴۰۴
مدیرعامل بنیاد خیران حامی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: کشور تا سال ۱۴۰۴ با کمبود ۳۵۰ هزار تا ۴۰۰ هزار معلم مواجه است که دانشگاه فرهنگیان نقشی مهم در رفع کمبود معلم دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مهدی احمدی روز یکشنبه در نشست خبری در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان سمنان افزود: دانشگاه فرهنگیان در کشور بین ۵۰ تا ۶۰ هزار دانشجو را جذب کرده که تربیت و آموزش این دانشجویان، معلمان ۳۰ سال آینده کشور را تامین می‌کند.

وی ادامه داد: کار خیر و خداپسندانه  مدرسه سازی ستودنی است ، ولی مدرسه نیاز به معلم دارد و باید در کنار مدرسه‌سازی به مقوله مهم معلم‌داری توجه ویژه شود.

وی اظهار داشت: آموزش اساس رشد و توسعه کشور است و برای تحقق این راهبرد باید آموزش در اولویت اول قرار گیرد و معلم به جایگاه واقعی خود دست‌یابد.

مدیرعامل بنیاد خیران حامی دانشگاه فرهنگیان کشور تصریح کرد: باور عمیق و قلبی به مقوله آموزش موجب پیشرفت کشور و رفع  آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی با تاکید بر آموزش به عنوان راس هرم توسعه کشور، یادآور شد: تزریق پول مشکل آموزش را رفع نمی‌کند، باید بعد از باورمندی، زیرساخت‌های آموزش مانند تربیت نیروی انسانی توانمند مورد توجه قرار بگیرد و احداث دانشگاه فرهنگیان نشان از باورمندی مقوله آموزش بود، اما برای استفاده از ظرفیت این دانشگاه همه باید کمک کنند.

وی اضافه کرد: مدرسه‌های مجلل دانش‌آموز تربیت نمی‌کند و باید به تربیت نیروی انسانی کارآمد برای آموزش توجه کرد و  دانشگاه فرهنگیان در کنار بودجه دولتی، نیازمند مشارکت مردمی و تقویت این ظرفیت است چرا که بودجه دولتی جوابگو نیست.

احمدی بیان کرد: رئیس هیات امنای دانشگاه فرهنگیان رئیس جمهوری است و دانشگاه‌های دیگر این طور نیست و تاسیس بنیاد خیران دانشگاه فرهنگیان  دستاورد این  دانشگاه است.

به گفته وی، بنیاد خیران حامی دانشگاه فرهنگیان کشور است، رسالت بنیاد خیران، به عنوان حامی دانشگاه فرهنگیان، دغدغه مندی برای آموزش و رفع کمبود معلم است.

وی بیان کرد: تاسیس شورای ۳۱ گانه در کشوراز جمله برنامه‌های این بنیاد است، که در هر استان ۲ نفر در این شورا عضویت دارند و در مجموع این شورا ۸۰ نفر برای جذب مالی و مشارکت مردمی در این شورا جذب می‌شود.

وی افزود: ۷۰ درصد هزینه دانشگاه‌های جهان با  مشارکت مردمی و ظرفیت نیکوکاران تامین می‌شود و این فرهنگ باید در ایران نیز تقویت شود.

احمدی ابراز داشت: در فرهنگ نیکوکاری ایران رتبه ۲۱ را بین ۱۴۵ کشور دنیا داشت و اکنون کشور به رتبه ۲۵ بین ۱۴۶ کشور تنزل یافته و باید این مساله آسیب‌شناسی شود.

وی گفت: خیران و نیکوکاران کشور آمادگی برای ساخت و هزینه در زمینه  آموزش را دارند اما تقویت مشارکت نیکوکاران منوط به جلب اعتماد و شفاف سازی است.

احمدی بیان کرد: نیکوکار بدون برنامه حاضر به کمک نیست و بنیاد خیران حامی دانشگاه فرهنگیان با خلاقیت یک شعار عملیاتی را در چشم‌انداز تعریف کرده که ۱۰۰ هکتار زمین برای ساخت دانشگاه فرهنگیان در ۳۱ استان اختصاص یابد.

مدیرعامل بنیاد خیران حامی دانشگاه فرهنگیان کشور بیان کرد: شعبه های استانی هیات امنای بنیاد حامی خیران دانشگاه فرهنگیان در پنج استان سمنان تشکیل شده و در سمنان به عنوان ششمین استان افتتاح می‌شود و هیات امنا  در استان ۱۰ نفره است.

بنیاد خیران حامی دانشگاه فرهنگیان در استان‌های خوزستان، گلستان، سیستان وبلوچستان، خراسان رضوی، اصفهان و سمنان افتتاح شده و در چهارمحال بختیاری نیز  در مراحل نهایی است.

حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار دانشجو در کشور جذب دانشگاه فرهنگیان شدند و در استان سمنان حدود ۴۴۹ دانشجوی دختر و ۳۲۵ دانشجوی پسر مشغول به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان هستند و ۹۷ پردیس دانشگاه فرهنگیان در کشور وجود دارد.

 

نظر شما