انهدام باند سرقت اینترنتی از حساب‌های بانکی در کوهدشت

۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۱۱:۰۹:۴۹
کد خبر: ۹۱۹۸۸۵
انهدام باند سرقت اینترنتی از حساب‌های بانکی در کوهدشت
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کوهدشت از انهدام باند سرقت اینترنتی از حساب‌های بانکی در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛حسینی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کوهدشت در این خصوص به خبرنگاران ،اظهار کرد: 6 نفر از اعضای اصلی این باند در شهرستان‌های کوهدشت و تهران دستگیر شدند.

او افزود: 800 کارت‌بانکی، رایانه و تلفن همراه از این باند ضبط شد.

همچنین سرهنگ" عباس دولتشاهی" فرمانده انتظامی کودهشت دراین خصوص گفت: در پی دستگیری دو نفر متهم عامل فیشینگ و صفحات جعلی فضای مجازی توسط پلیس فتا شهرستان کوهدشت  و انجام بازجویی های فنی و تخصصی و اعتراف آنها مبنی بر وجود افرادی همدست در شهرستان های دیگر که کار فیشنگ در فضای سایبر را انجام می دهند مراتب دستگیری با هماهنگی مقام قضائی در دستور کار  ماموران قرار گرفت .

اوافزود: تیم رسیدگی کننده پرونده با تحقیقات فنی محل سکونت متهمان  را در  کوهدشت و سرشاخه باند در پایتخت رد زنی و پس از دستگیری عامل پخش وتبلیغ این برنامه کلاهبرداری در کوهدشت به بزه خود معترف و بیان داشت  حدودا یکسال است که در کار کلاهبرداری و فیشینگ فعالیت داشته که پس از بررسی تلفن های همراه وی تعداد حدود870 اطلاعات کارت عابر فیشینگ شده متعلق به قربانیان فیشینگ شناسایی و استخراج شد .

 فرمانده انتظامی کوهدشت تصریح کرد :  از محل سکونت سرشاخه باندکلاهبرداری در  پایتخت  اطلاعات کسب  و پس از اخذ نیابت از  کوهدشت ماموران  این پلیس به پایتخت  عزیمت وسرشاخه باند کلاهبرداری را دستگیر وادله های دیجیتال از قبیل 23دستگاه گوشی ساده، 36 گوشی تلفتن همراه هوشمند و یک  لب تاب ،  15عدد خط تلفن همراه  و یک عدد  کارت بانکی جعلی و 10عددحافظه جانبی از سرشاخه این باند کشف کردند.    

او گفت: در ادامه تحقیقات مشخص شد متهمان از طریق فیشینگ (صیغه یابی، اینترنت رایگان) در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری کردند و قربانیان از طریق عضویت و  خرید از این صفحات جعلی در دام آنان می افتادند .

سرهنگ دولتشاهی خاطر نشان کرد: استفاده از اینترنت از مزایایی بی شماری از جمله صرفه جویی در وقت و هزینه برخوردار است اما نکته قابل توجه وجود کلاهبرداران فضای سایبری بوده که با جعل برخی صفحات و پیشنهادات اغوا کننده سعی بر کلاهبرداری از کاربران آن را دارند لذا هنگام  استفاده و خریداینترنتی با اصول و قواعد کار آشنا شده و قبل از وارد کردن اطلاعات حساب بانکی یا کاربری خود در صفحه ای در اینترنت از اصالت آن سایت یا درگاه بانکی و یا فروشگاه اینترنتی با خبر شویم.

او تاکید کرد: هنگام اتصال به درگاه بانکی علاوه برکنترل نمودن آدرس بانک مربوطه در قسمت نوار آدرس ، قفل ابتدای نوار ادرس و پروتکل امنیتی httpsکه(s) انتهایی به معنای امنیت security و اصالت درگاه می باشد را کنترل کنید تا شاهد تکرار این دست حوادث که هم برای کاربران هم برای پلیس "زمان بر و مشمول هزینه" خواهد شد نباشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز