مدیر کل سیاسی و انتظامی استانداری البرز:

نقش سازمان های مردم نهاد در حاکمیت مردم سالارانه مشهود است

۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۱۳:۵۴:۰۰
کد خبر: ۹۲۰۰۱۲
نقش سازمان های مردم نهاد در حاکمیت مردم سالارانه مشهود است
مدیر کل سیاسی و انتظامی استانداری البرز گفت: نقش سازمان های مردم نهاد هم در بهسازی روانی و اجتماعی و هم در حاکمیت مردم سالارانه بسیار بارز و مشهود است.

به گزارش خبرگزاری برنا از البرز، مراد یگانه با اشاره به رشد 800 درصدی استانداری البرز در خصوص سازمان های مردم نهاد، اظهار کرد: خوشبختانه رویکرد دولت تدبیر و امید، رویکرد حمایت فعال و جدی از سازمان های مردم نهاد است و تقریبا در این دولت زمینه برای تأسیس و فعالیت این سازمانها بیشتر از گذشته مهیاست.

وی سمن ها را از نهادهای مهم و تأثیرگذار جامعه ی مدنی دانست و افزود: در حال حاضر حدود 460 سمن در استان البرز فعال هستند که از این تعداد، 50 سمن مجوز استانداری را دارند و حدود 410 سمن نیز از دستگاه های دیگر مثل اداره ورزش و جوانان و سایر دستگاه ها مجوز گرفته اند.

یگانه همچنین به اهمیت فعالیت سازمان های مردم نهاد اشاره کرد و گفت: سمن های استان البرز تاکنون هم در بحث مسائل و آسیب های اجتماعی و هم در بحث مسائل حمایتی و خیریه ای و کمک در حوادث، در زمینه ی محیط زیست و کودکان کار و ... فعالیت های چشمگیری داشته اند.

وی اضافه کرد: سازمان های مردم نهاد همچنین یک سری دوره های خاص را در مناطق حاشیه نشین برگزار کرده اند و در ارتقاء آگاهی های اجتماعی و فرهنگی مردم بسیار مؤثر بوده اند.

این مسئول با بیان اینکه تاکنون فعالیت سمن ها در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سایر حوزه ها بسیار تأثیرگذار بوده است، خاطرنشان کرد: مؤسسان و اعضای سمن ها هم می توانند در بحث کارآفرینی تأثیرگذار باشند و هم با حضور و فعالیت در این نهاد اجتماعی، یک تجربه ی عینی و میدانی کسب کرده و به ارائه ی راه حل هایی برای مسائل مختلف بپردازند و به این طریق در جهت بهبود فضای اجتماعی و فرهنگی و ارتقاء آگاهی ها در خصوص مهارت های زندگی برای جامعه ی هدف گام بردارند.    

 

 

 

نظر شما