ممنوعیت حرکت کشتی‌های فراساحلی به سمت مناطق شرقی دریای عمان

۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۲۱:۰۰:۰۹
کد خبر: ۹۲۰۵۴۸
ممنوعیت حرکت کشتی‌های فراساحلی به سمت مناطق شرقی دریای عمان
هواشناسی هرمزگان اعلام کرد: باتوجه به تاثیر توفان گرمسیری ماها بر روی دریای عمان، توصیه می‌شود کشتی‌های فراساحلی امروز سه شنبه و فردا چهارشنبه از رفتن به این محدوده خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: توفان ماها ( MAHA) تاثیر مستقیمی روی جنوب ایران نخواهدداشت وبه سمت خشکی‌های هندوستان منحرف خواهدشد.

کیانوش عارفی روز سه شنبه افزود: وضعیت فعلی این توفان حاره‌ای ۱۹.۴ درجه عرض شمالی و ۶۳.۶ درجه طول شرقی و سرعت باد مرکزی ۱۰۵نات با درجه قدرت ۳ است.

وی یادآورشد: فردا چهارشنبه نیز وضعیت این توفان درموقعیت  ۱۹.۹ درجه عرض شمالی و ۶۴.۵ درجه طول شرقی قراردارد که سرعت باد آن به ۷۰نات کاهش و قدرت آن به درجه ۱ کاسته می‌شود.

توفان‌های حاره‌ای که بیشتر در اقیانوس هند و آفریقا تشکیل می‌شود، براساس منشاء تشکیل آن به صورت محلی نامگذاری می‌شود.

توفانی که در سریلانکا شکل گرفته به اسم «کیار»، عرض‌های بالاتر از آن «ماها» و توفانی که منشا آن بیشتر به سمت سواحل جنوبی ایران و دریای عمان است ، «گونو» نامیده می‌شود.

جزیره کیش و لاوان مواج است

معاون هواشناسی هرمزگان یادآورشد: امروز سه شنبه در ساعت بعدازظهر و شب افزایش باد در جزایر غربی استان پیش بینی می‌شود که سبب مواج شدن جزیره‌های کیش ولاوان خواهدشد.

عارفی توصیه کرد: شناورهای سبک از رفتن به محدوده جزیره‌های غربی هرمزگان خودداری کنند.

وی گفت: از لحاظ دمایی نیز به صورت موقت در روز چهارشنبه باتوجه به کاهش رطوبت نسبی هوا درطول روز، افزایش۱تا ۲ درجه‌ای دما درهرمزگان پیش بینی می‌شود اما از روز پنجشنبه به طور کاهش نسبی دما در استان حاکم است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز