لاریجانی: نیروگاه سردشت قابلیت صادرات برق دارد

۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۱۵:۴۸:۴۲
کد خبر: ۹۲۰۶۰۸
لاریجانی: نیروگاه سردشت قابلیت صادرات برق دارد
رییس مجلس شورای اسلامی در سردشت از قابلیت صادرات برق از نیروگاه برق این شهر به عراق خبرداد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین بهره برداری از نیروگاه برق سردشت با اشاره به اهمیت این نیروگاه و قابلیت صادرات برق از این نیروگاه به کشورهای همسایه همچون عراق گفت: از وزیر نیرو تشکر می‌کنم که با برنامه و منظم اقدامات را پیش برده‌اند و از همه همکاران ایشان در وزارت نیرو تشکر می‌کنم.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نیروگاه افتتاح شده سردشت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و قابلیت صادرات برق به عراق را دارد، تصریح کرد: نیروگاه برق و سد سردشت وجوه دیگری نیز در زمینه گردشگری دارد که باید آن را جدی گرفت و تاکنون از سدها استفاده گردشگری نشده بود.

لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح نیروگاه برق آبی سردشت افزود: این طرح هدیه نظام بخاطر قدردانی از صبر واستقامت مردم سردشت در برابر جنایت های صدام است مردمانی که پشت جبهه را گرفتند و مردم ایران مدیون این مرزنشینان شجاع و با غیرت هستند.

وی افزود: اجرای طرح سردشت میتواند ظرفیت های گردشگری این منطقه زیبا رو بیشتر نشان دهد .باید تلاش شود از این ظرفیت برای جذب گردشگران کشورهای همسایه استفاده شود.

وی ادامه داد: برای التیام دردهای مصدومان شیمیایی سردشت بنیاد شهید وامور ایثارگران باید با اجرای برنامه های ویژه سطح بهداشت و درمان مردم را ارتقاء دهد و مجلس اماده هرگونه همکاری در این زمینه است.

لاریجانی خاطر نشان کرد: رونق کشاورزی در مناطق مرزی از اولویت های نظام است و بخشی از اهداف ساخت سدها با همین هدف صورت گرفته است.مجلس در این بخش دولت را یاری خواهد کرد.

لاریجانی افزود: سد سردشت و نیروگاه ان به دست متخصصان ایرانی نشان از قدرت مهندسی ایرانی است و باید در تمام در طرحهای عمرانی کشور این مهم اتفاق بیافتد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز