استاندار گلستان:

۸۶ درصد واحدهای مسکونی احداثی در مناطق سیل زده پی کنی شده اند

۱۳۹۸/۰۸/۱۶ - ۰۹:۳۰:۳۷
کد خبر: ۹۲۰۹۷۳
استاندار گلستان با اشاره به آخرین اقدامات استان برای بازسازی مناطق سیل زده گفت: از تعداد ۷۴۰۰ واحد مسکونی احداثی ۶۶۳۳ واحد معادل ۸۶ درصد واحدها پی کنی شده اند؛ ۵۲۴۴ واحد در مرحله فونداسیون و ۴۱۸۸ واحد در مرحله ستون گذاری، ۲۶۶۸ واحد سقف و ۱۷۷۵ واحد در مرحله دیوارچینی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا گلستان؛  هادی حق شناس اظهار کرد: ۹۹ درصد واحدهای احداثی روستایی و ۸۰ درصد واحدهای شهری با بانک ها انعقاد قرارداد انجام داده اند.

وی با اشاره به تعداد ۲۳ خانوار که در شهرستان های گمیشان و آق قلا در چادر زندگی می کردند، خاطر نشان کرد: واحدهای مسکونی تعدادی از این خانوارها تحویل داده شده و اکنون تعداد چادرها به ۱۰ عدد رسیده که انشالله تا نیمه اول آذرماه خانه های خود را تحویل گرفته و چادرها جمع خواهد شد.

استاندار گلستان تصریح کرد: تاکنون ۳۴ هزار تن سیمان رایگان برای تعمیر و احداث واحدهای مسکونی توزیع شده است.

حق شناس با اشاره به پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی، با تأکید بر اینکه لازم است بانک ها کشور به کمک بانک های استان بیایند، افزود: در حوزه تسهیلات بخش کشاورزی، حدود ۲۰۰ میلیارد تومان به بانک ها معرفی شده اند که تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده و بانک های استان نیازمند کمک سایر بانک های کشور برای تامین منابع هستند.

استاندار گلستان با اشاره به بارندگی و سیل هفته جاری در استان، گفت: بر اثر بارندگی های اخیر، به صورت نقطه ای در نوکنده، بندرگز و گرگان خساراتی وارد شد.

وی با بیان اینکه برخی از ابنیه موجود در استان مربوط به سالهای گذشته و فرسوده است، خاطرنشان کرد: در این بارندگی دو پل در شهر نوکنده تخریب و موجب شد که آب وارد شهر و خیابان شود.

حق شناس تصریح کرد: خوشبختانه اجرای طرح های آبخیزداری در نوکنده مانع بروز خسارات بیشتر سیل به منطقه شد که لازم است اجرای این پروژه ها در استان تسریع و گسترش یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز