رییس هیات مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری خراسان رضوی:

برخی دستگاه ها فقط با تعداد محدودی کارشناس در ارتباطند/ باید انحصار در حوزه به کارگیری کارشناسان شکسته شود

۱۳۹۸/۰۸/۱۶ - ۱۰:۱۸:۳۷
کد خبر: ۹۲۱۰۱۵
برخی دستگاه ها فقط با تعداد محدودی کارشناس در ارتباطند/ باید انحصار در حوزه به کارگیری کارشناسان شکسته شود
رییس هیات مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری خراسان رضوی با بیان این که برخی دستگاه ها فقط با تعداد محدودی کارشناس در ارتباطند، گفت: باید انحصار در حوزه به کارگیری کارشناسان شکسته شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمود دلپسند در نشست خبری با تاکید بر این که یکهزار و ۶۵۰ کارشناس در ۵۵ رشته تخصصی کار کارشناسی و مشاوره‌ای را بر اساس قانون و مقررات زیر نظر این کانون انجام می‌دهند، افزود: این کانون بر اساس قوانین و مقررات موضوعه کانون و با نظارت قانونی و مستمر بر عملکرد کارشناسان زیرپوشش و با رعایت صرفه و صلاح متقاضیان و توجه خاص به صیانت از حقوق بیت‌المال از آمادگی کامل در این زمینه برخوردار است.

وی اظهار داشت: این کانون به عنوان یکی از توانمندترین مراکز علمی تخصصی در راستای برقراری حق و عدالت در خدمت مراجع قضایی، دستگاه اجرایی و مردم است.

وی با تاکید بر ضرورت آگاهی بخشی به مردم در ارتباط با انجام مشاوره گفت: مشکلات قضایی که مردم با آن مواجه هستند با انجام مشاوره های کارشناسی کاهش می یابد.

دلپسند افزود: مباحث کارشناسی در صدور احکام قضایی بسیار با اهمیت و اثرگذار است و مسئولیت کارشناسان در صدور احکام قضایی را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به هزینه های کارشناسی اظهار داشت: هزینه هر کارشناس بستگی به پرونده آن دارد که از یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تا ۳۰۰ میلیون ریال است که کارشناسان این کانون از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۳۵ مورد گزارش کارشناسی را به صورت رایگان برای اقشار کم درآمد انجام داده اند.

وی گفت: گزارش کارشناس دادگستری باید طوری تنظیم شود که شخص کارشناس به آن معتقد باشد و این اعتقاد مستلزم رعایت قوانین، مقررات و تکلیف شرعی است.

دلپسند با اشاره به آموزش اعضای کارشناس این کانون افزود: کلاس آموزشی در زمینه های مختلف توسط کمیته آموزش کانون کارشناسان دادگستری خراسان رضوی برگزار شده است.

 

نظر شما