مدیر کل حوزه مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان:

سازمان های مردم نهاد در اطلاع رسانی فعالیت های خود کوتاهی کرده اند

۱۳۹۸/۰۸/۱۶ - ۱۱:۴۸:۲۳
کد خبر: ۹۲۱۰۵۵
سازمان های مردم نهاد در اطلاع رسانی فعالیت های خود کوتاهی کرده اند
مدیر کل حوزه مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: سازمان های مردم نهاد در اطلاع رسانی رخدادها و فعالیت هایشان کمی کوتاهی کرده اند؛ یعنی به همان اندازه که برنامه برگزار می کنند و در سطح جامعه کار انجام می دهند، فعالیت هایشان را منعکس نمی کنند و این باعث می شود که خیلی ها سمن ها را نشناسند.

به گزارش خبرگزاری برنا از البرز، دکتر سجاد سالک با اشاره به لزوم رضایت سازمان های مردم نهاد و سازمان های حاکمیتی از یکدیگر، اظهار کرد: به عقیده ی من تا به حال این رضایت از هر دو سو نسبی بوده است اما اگر بنا به گلایه باشد، سازمان های مردم نهاد بیشتر حق دارند از کم توجهی نهادهای دولتی گلایه داشته باشند.

وی افزود: دلیل این رضایت نسبی این است که با وجود اینکه از سال 92 به بعد، دولت عزمی جدی برای توجه به سازمان های مردم نهاد داشته، اما متاسفانه در سطوح اجرایی و ارگان ها و دستگاه ها لزوما روحیه ای که آقای رئیس جمهور و تیم ارشد دولت به دنبال تحقق آن بوده اند، جاری و ساری نشده و به خصوص در برخی از استان ها، دستگاه های اجرایی همچنان سمن ها را به رسمیت نمی شناسند و متاسفانه در برخی جاها همکاری لازم با سازمان های مردم نهاد صورت نمی گیرد.

سالک با اشاره به دلایل عدم شناخت سازمان های مردم نهاد توسط برخی از دستگاه های اجرایی بیان داشت: بخشی از دلایل اینکه دستگاه های اجرایی، سازمان های مردم نهاد را نمی شناسند، این است که خود این سازمان ها در اطلاع رسانی رخدادها و فعالیت هایشان کمی کوتاهی کرده اند؛ یعنی به همان اندازه که برنامه برگزار می کنند و در سطح جامعه کار انجام می دهند، فعالیت هایشان را منعکس نمی کنند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از دلایل آن به روحیه ی برخی از دستگاه های اجرایی برمی گردد که گمان می کنند به کمک سازمان های مردم نهاد نیازی ندارند.

مدیر کل حوزه مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان تأکید کرد: ما باید بتوانیم روحیه و فرهنگ کار داوطلبانه و مشارکتی را جا بیندازیم؛ چون در دنیای مدرن امروز هیچ کاری توسط دولت به تنهایی پیش نمی رود.

وی خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است که هرجا سمن ها کار را به دست گرفته اند، با کیفیت بهتر و هزینه ی کمتر توانسته اند آن را به نحو احسن انجام دهند.    

این مسئول در ادامه به انتخابات سازمان های مردم نهاد در استان البرز اشاره کرد و گفت: در ادامه روند برگزاری انتخابات مجامع استانی، شاهد برگزاری یکی از باشکوه ترین انتخابات در استان البرز بودیم؛ از این نظر که استان البرز به واسطه اینکه تعداد بسیار زیادی سمن دارد، حق رای بسیار زیادی نیز در این انتخابات داشتند.

وی بیشترین آرای اخذ شده در انتخابات سمن ها را در استان البرز عنوان کرد و افزود: استان البرز سمن های بسیار خوب و فعالی دارد و همین موضوع باعث شد که یک انتخابات جذاب و رقابتی میان سازمان های مردم نهاد این استان شکل بگیرد که در نهایت هم بخشی از اعضای دوره ی قبل و هم تعدادی از اعضای دوره جدید رأی آوردند.

مدیر کل حوزه مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: به عقیده من با این انتخابات، خون تازه ای در رگهای مجمع سازمان های مردم نهاد استان البرز جاری شد.

وی تأکید کرد: انتظار دارم دوستانی که رأی آوردند، با قدرشناسی و فرصت شناسی از این آرا و از این انتخابات باشکوه در خدمت حل مسائل و مشکلات جوانان استان و مطالبات و پیگیری های سازمان های مردم نهاد گام های شایان توجهی را بردارند، از اختلاف و تفرقه دوری کنند و در خصوص کسب ارتباطات بیشتر با دستگاه ها و ارگان های دیگر برنامه ریزی داشته باشند.

سالک در پایان اظهار امیدواری کرد که از قبل این انتخابات در دو سال آینده یک جهش چشمگیر در وضعیت سازمان های مردم نهاد و حل مسائل و مشکلات سمن ها صورت گیرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز